Ongewenste e-mail.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cor 63

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Hallo computer vrienden,
Afgelopen week heb drie e-mails ontvangen die door mailwasher niet verwijdert werd.
De eerste keer heb daar geen aandacht aan besteedt, gewoon in outlook expres verwijderd.
De tweede keer heb ik in eigenschappen gekeken waar deze e-mail vandaan kwam en dat was mijn eigen e-mailadres.
Iemand gebruikt mijn e-mailadres om mij ongewenste e-mails te sturen.
Hoe kan iemand mijn adres gebruiken om e-mails te versturen?
Wat kan ik hier tegen doen?
vr gr Cor

Daar kun je totaal niets aan doen. Iedereen die jouw adres in zijn/haar adressenboek heeft staan kan dit veroorzaken. Iedereen kan verder handmatig jouw e-mailadres invullen. Je zult even de eigenschappen van dat e-mailtje moet bekijken om proberen te achterhalen waar het bericht echt vandaan komt.

Niet door Mailwasher verwijderd?? Daar ben je zelf voor verantwoordelijk door middel van een vinkje plaatsen bij delete of bounce of blacklist!!
Dan komt hij echt niet in je OE maar word hij van de server verwijderd.

Hallo Raymond.
Het geen je in je antwoord aan geeft heb ik geprobeerd.
Mailwasher pro 4.1 geeft aan dat je een e-mail afkomstig van je zelf niet kunt bounce of op de blacklist zetten.
Wel logies zou dit gaan dan blokeer je iedere e-mail aan je gericht, dat is niet de bedoeling.
vr gr Cor

Hm..nooit geweten.
Ik zal eens kijken of dat inmijn versie ook zo is. Pro 3.0
Je hoort nog.

Hallo,
Inmiddels ben ik wel achter het ip adres gekomen van de gene die mij de e-mails stuurt.
Is het mogelijk om een ip adres te blokeren?
vr sg cor

Ik kan als ik vanaf mijn eigen adres een mail stuur deze gewoon deleten of blacklisten of bouncen.
Wat je zegt dat het logisch is dat dat bij jou niet kan ben ik het niet mee eens. Je blokkeert de afzender en niet de ontvanger....wat dus wil zeggen dat je alleen de mail vanaf jou adres niet meer ontvangt maar wel van alle andere adressen.

Laatst bewerkt:
Misschien is mijn vraag niet goed over gekomen.
De afzender ben ik zelf in dit geval.
vr gr Cor

Ja klopt, ik ben ook de afzender en kan er gewoon alles mee doen in Mailwasher.

Ik kan niet alles doen.
Ik stond nu bij me zelf in de Blacklist van Mailwasher

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan