Ongewenste e-mails.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cor 63

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Berichten
482
Hallo,
Ondanks dat ik nu ruim een half jaar Mailwasher gebruik komen er dagelijks rond de twintig e-mails binnen.
Deze worden wel door mailwasher onder schept.
Ik dacht dat het naar verloop van enige tijd dit minder zou worden, maar het worden er steeds meer.
Mijn e-mail adres geef ik sporadies op en dan nog alleen bij nieuwe software.
Wat kan ik nu nog verder doen?
Groetjes Cor
 
Is je mail een online mail (type hotmail) of niet?
Een mogelijkheid is een ander emailadres aanvragen, dit moet je dan wel melden aan idereen die je een mail mag sturen. En je neemt er een 2de online bij zoals hotmail. Deze gebruik je dan alleen voor registratie en dergelijke. Paswoorden kan je dan altijd forwarden naar je privemail. Bij hotmail (ook bij je privemail hoor) kan je makkelijk afzenders blokkeren, en als het echt te gortig wordt, dan maak je een nieuwe hotmailaccount aan en laat je de oude "sterven"... Na een maand ong van inactiviteit wordt je oude hotmailaccount afgesloten... Een ander trukje is berichten die je niet wenst te krijgen van een bepaalde afzender via "regels" automatisch laten verwijderen, en daarbij nog eens automatisch terugsturen...
 
Spam is altijd lastig. Er zijn robots die gewoon alle mogelijke e-mail adressen bij een provider uitproberen om iets heen te sturen. Maar de meeste spam komt nog van robots die forums en internetsites afstropen voor adressen. Ook het o zo leuke digitale ansichtkaartje vanaf een site kan al voor spam zorgen. Ik heb zelf ook mailwasher en heb geleerd dat het bouncen van mail ook niet de oplossing is. Dat is voor de afzender namelijk een teken dat het e-mailadres wel degelijk actief is en wordt je vervolgens overspoeld met nog meer spam. Tegenwoordig delete ik alleen maar en hoop dat de spam steeds minder wordt.
gr. erik.
 
Met Outlook gaan werken en Cloudmark, werkt perfect.
 
Een ander trukje is berichten die je niet wenst te krijgen van een bepaalde afzender via "regels" automatisch laten verwijderen, en daarbij nog eens automatisch terugsturen... [/B][/QUOTE]

Dat lijkt wel op een wonder middel :) de spammer gaan spammen met hun eigen mail :)
Moet je nu dan voor elke spam, een aparte regel aan maken?

Als je de mailtjes juist terug stuurt, dan weten ze toch dat dat account aktief is, en sturen ze meer, met kans op over belasting?

Ik wil hier graag antwoorden op hebben, anders ga ik voor het alternatief, om er een ander e-mail adres bij te maken voor sites die om je mail adres vragen.

MvG MrDennis
 
spammers spammen met eigen mail is geen probleem. Dat kan met 2 regels...
Ik zou het echter gewoon bij de 2de manier houden. Gewoon een hotmail erbij...
 
Geplaatst door erbicom2
. Ik heb zelf ook mailwasher en heb geleerd dat het bouncen van mail ook niet de oplossing is. Dat is voor de afzender namelijk een teken dat het e-mailadres wel degelijk actief is en wordt je vervolgens overspoeld met nog meer spam. Tegenwoordig delete ik alleen maar en hoop dat de spam steeds minder wordt.
gr. erik.

Ik heb dit wel eens meer gelezen maar is het ook waar,
als een mailadres niet bestaat krijgt de afzender toch ook een bounced mail?

Gr Jozo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan