Ongewenste mail blijft komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

BOBO Steffie

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2006
Hallo allemaal,

Ik zit hier bij mijn schoonvader en hij vroeg aanmij waarom er steeds ongewenste mail binnen blijft komen..

Hij heeft het erover dat zelfs mail blijft binnen komen van mensen wie hij allang heeft geblokkeerd...

Is het misschien mogelijk dat er spyware op deze pc staat en dat via die weg verschillende irritante mailtjes binnen stromen???

Hier word gebruik gemaakt van Incredimail..

Heeft iemand tips om dit op te lossen???

Groet,
Stefan

Hallo,

Je schoonvader heeft dus gewoon last van spam.
Zijn adres is nu dus bij de spammers bekend en daar valt niks meer aan te doen. Hij kan wel een filter installeren waarin hij de mail kan filteren maar spammers zijn ook niet gek en gebruiken steeds een andere afzender.
Mijn optie zou zijn Mailwasher te installeren waarmee je van te voren op de server kan kijken welke mail je hebt en wat je niet wil aan te vinken zodat dit niet in zijn Postvak komt.
De beste optie is echter een ander E Mail adres nemen en hier heel voorzichtig mee zijn.

Is Incredimail net zoiets als outlook?
Als dat zo is moet je dus een email adres opgeven, wat waarschijnlijk van je provider zal zijn. Vaak bieden providers een spamfilter aan, die je bij hun op de website aan kan zetten. Instructies kan je het beste verkrijgen op de site van je provider zelf.

Is Incredimail net zoiets als outlook?
Als dat zo is moet je dus een email adres opgeven, wat waarschijnlijk van je provider zal zijn. Vaak bieden providers een spamfilter aan, die je bij hun op de website aan kan zetten. Instructies kan je het beste verkrijgen op de site van je provider zelf.

Ja hij zegt ook dat hij elke maand een klein bedrag betaald voor een spamfilter...
Jammer genoeg komt er nog steeds "irritante" mail binnen.

Maar zoals dus hier eerder is aangegeven: hier is dus niets aan te doen zonder een ander e-mail adres te nemen?? :(

Spamfilters en dergelijke zijn allemaal lapmiddeltjes en voorkomt niet het verzenden van Spam. Zoals ik al zei, men weet het adres nu eenmaal....
Wees dus met een nieuw adres heel voorzichtig en geef het zeker niet op op websites en dergelijke. Gebruik hiervoor een bijvoorbeeld een Hotmail account.

ok dank u

ik zal voor hem een nieuw e-mail adres aanmaken

Bedankt voor de moeite/ hulp:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan