ongewenste mail ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hotil

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2014
Beste mensen,

Ik verstuur mail met een kaart naar leden. ( verjaardag )
Daarbij vraag ik een ontvangstbevestiging die niet altijd terug komt. ( is niet erg.
Maar......vaak komt deze bevestiging binnen als ongewenste mail.
Hoe kan ik er voor zorgen dat deze mail normaal in het postvak IN binnen komt ??

En het is zeker weten Oulkook Express of Outlook ?
Moeten we even zeker weten want die fout wordt nogal eens gemaakt.
En als het Outlook is welke versie?

Laatst bewerkt:
Test eens met een geadresseerde waarbij je dit hebt met een gewone mail, dus zonder plaatjes, externe links etc. erin en vraag zowel een ontvangstbevestiging én een antwoord-mail.
Kijk of beiden (of 1 ervan) in jouw spam map terecht komen.

Overigens kan het gewoon zijn dat de mail van de geadresseerde niet op orde is. Voorbeeld: Dat er mail wordt verstuurd door zijn/haar mailserver vanaf een Internet ip-adres dat niet voorkomt in het SPF-record van het maildomein. Dit laatste maken wij op de zaak regelmatig mee, en dan moet ik de mailbeheerder van het maildomein op zijn vingers tikken dat hij ip-adres en SPF-record met elkaar in overeenkomst brengt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Terrarabo

Het is van Office 2013 / outlook / Versie 2010
Laatste uitvoering

Laatst bewerkt:
Tijs,

het zijn 1400 adressen die ik met een attachment een bijgevoegd Word document verzend.

Hotil

Als je Office 2013 hebt kan je nooit Outlook 2010 hebben, dus even goed kijken wat je nu hebt ;)

Je hoeft niet van iedereen zo'n nieuwe reactie. Kies een paar goede bekenden uit die 1400 waarvan die ontvangstbevestiging in de Spam terechtkomt.
Dus een mail maken met geen plaatjes, geen 'handtekeningen' en geen bijlagen en die versturen met de optie te vragen om ontvangstbevestiging en kijken wat er gebeurt als je daarop laat reageren en een ontvangstbevestiging ontvangt.

Overigens kun je in de mailheader van zo'n mailtje in de spam mogelijk meteen al zien waarom die in de spam staat.
Mailheader van een mailtje:
Open het bericht (dus dubbelklikken op het mailtje)
Kies Bestand -> knop Eigenschappen -> klik in vakje Internetheaders, doe Ctrl-A van alles selecteren en daarna Ctrl-C van kopiëren.
Daarna plakken in (bijv.) Kladblok (= notepad.exe )

Tijs.

Als het 2010 is heb ik hier wat te lezen voor je.....automatisch filter van Outlook namelijk.

http://office.microsoft.com/nl-nl/o...ilter-voor-ongewenste-e-mail-HP010355048.aspx

en hier Outlook 2013

http://office.microsoft.com/nl-nl/o...r-ongewenste-e-mail-wijzigen-HA102748928.aspx

Makkelijkst is het filter dus uit te schakelen en ander de adressen als veilig aanmerken.

Wat ik me dan wel stiekem afvraag is of je van alle 1400 adressen wil weten of ze ontvangen zijn en dat ook gaat controleren :P

Laatst bewerkt:
En hier voor Outlook 2013. Vreemd genoeg minder uitgebreid dan de link van Terrarabo, dus kijk zeker ook daar.
En nogmaals: In de mailheader verwacht ik ook een rapport van die filtering (of van een mailscan plugin die je zelf hebt geïnstalleerd, via een of andere anti-virus suite (Kaspersky Internet Security 2015, AVG Internet Security 2015 etc.))

Tijs.

Terrarabo
Neen ik hoef niets te controleren van ontvangst voor die 1400.
Maar ik vindt het aardig te weten of zij de verjaardagskaart ontvangen hebben.
Ik krijg hier ook reacties op terug en ook die komen SOMS is ongewenste mail te staan.
Daarnaast zou ik het email adres bij verzenden automatisch in een adressenbestand van outlook willen plaasten.

Probleem opgelost middels instellingen / waarvoor allen dank

Graag de vraag nog als opgelost aangeven: Log in op het forum, open deze discussiedraad/vraag. Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Mogelijk kun je alternatief een link klikken in de notificatie-mail om je vraag op opgelost te zetten, dat weet ik niet zeker.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan