ongewenste pagina's (geen pop up), die ik in ie geblokkeerd heb verschijnen wel!

Status
Niet open voor verdere reacties.

AbeltjeA

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jul 2008
ik heb een probleem waar ik helemaal gek van word. die duim omhoog staat er per ongeluk
:evil:

Sinds enige tijd komen er, als ik ie opstart en een nieuwe pagina of tabblad open, nieuwe pagina's met advertenties, andere sites of spelletjes tevoorschijn. Ook sites met antivirussoftware en kleine schermpjes dat het systeem instabiel is en dat er info verloren kan gaan. alles klik ik weg, maar er komen er steeds weer. Als ik de urls blokkeer in ie komen ze toch. :mad:
Het zijn een stuk of 6 verschillende, maar steeds dezelfde schermen.

Ik had Norton 2004, die gaf aan dat ik een worm had, Trojan.Vundo (geeft fake webpagina's), kon niet verwijderd worden, scan in veilige modus gedaan, geen virus gevonden, removal tool ook niets gevonden. Adaware vond wel wat, problemen bleven. norton heb ik vervangen door 360, die vindt ook niets. overigens kreeg ik met de oude norton ook continue meldingen over een high priority attack door iets met fake webpagina's, dat is nu weg.:thumb:

ik heb allerlei instellingen in ie aangepast, geen popups, phishingfilter aan, bepaalde sites geblokkeerd, maar het helpt niet. De boel loopt steeds vast, soms krijgen we de schermen of tabbladen niet meer weg, moet met de task manager ie aflsluiten.

iemand vergelijkbare ervaringen? suggesties wat ik kan doen? Ik weet niet of het kwaad kan als één van de kids op zo'n scherm klikt (Norton zegt dat het een veilige site is, dat wel) maar ik durf ze nu ieg niet veilig te laten surfen hierdoor.

groetjes Abeltje

Laatst bewerkt:
Download de FREE versie van Superantispyware en update deze.
Laat hem vervolgens uitgebreid scannen ( kan een tijdje duren) en verwijder alle gevonden infecties. Start hierna je systeem opnieuw op. Je zal verbaast staan wat SAS er nog uithaalt voor je en waarschijnlijk ben je gelijk van je problemen af. Zo niet, meld je dan weer hier en ik ga je verder helpen.

windows kon niet meer worden opgestart na SAS

hoi Raymond, bedankt voor je antwoord.
intussen had ik al met hitmanpro laten scannen, die haalde er met oa Spydoctor, Spybot S&D cs. flink wat uit. Probleem was er nog. Sterker nog, het werkt alleen nog maar trager, zelfs verkenner en mail lopen nu vast.:shocked:

Met een omweg (link via webmail) kreeg ik de SAS website te pakken, progr erop gezet en een snelle scan gedaan. Die vond maarliefs 120 threats, waarvan minstens 20 varianten van het trojan.vundo die er dus door geen vanalle anderen uit waren gevist. Ook niet de tool van Norton speciaal hiervoor.

ik de boel in quarantaine gezet. rebooten.
krijg ik een scherm dat windows niet kon worden gestart.:(
er zou iets in de soft- of hardware veranderd zijn waardoor dit niet meer kon.
wat ik wil, veilige modus, gewoon opstarten of terug naar een punt dat het opstarten nog wel goed ging.
na zoveel seconden doet ie iets zelf, dus ik snel voor de laatste optie gekozen, met het risico dat het werk van SAS voor nix is geweest. SAS stond er gelukkig nog op, ik heb geen idee wat er wel of niet vanzijn werk bewaard is gebleven, maar de problemen zijn er nog. Al heb ik het idee dat het iets minder geworden is. Ietsje.

Ander idee? MBAM? zal ik hyjack this laten kijken? ik heb op onze laptop een beetje rondgekeken op de diverse fora maar ben nog niet tegengekomen dat windows na een SAS scan ineens niet meer op wil starten. Maar het is al laat, ik kan me vergissen...:confused:

suggesties?

groetjes Karin (abeltje)

Jammer van Hitman Pro.

Deze maakt meer stuk dan goed doet in veel gevallen. Jammer dat je niet even gewacht hebt.

Ik zou maar een Hijackthis log maken en plaatsen op www.hijackthis.nl of op www.nucia.eu

Laat hier even een link achter zodat ik kan meekijken op deze fora.

Succes,
Raymond

Jammer van Hitman Pro.

Deze maakt meer stuk dan goed doet in veel gevallen. Jammer dat je niet even gewacht hebt.

o, geen idee dat dat zo verkeerd was.
die tip had ik ooit gekregen.

Ik zou maar een Hijackthis log maken en plaatsen op www.hijackthis.nl of op www.nucia.eu

Laat hier even een link achter zodat ik kan meekijken op deze fora.

heb ik gedaan. Dit antwoord kreeg ik, ik ga het zometeen doen.

http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=39088&goto=newpost

bedankt voor het meedenken, ik hoop dat het werkt.

groetjes Abeltje

geen schermen meer

met de hulp van het nucia forum ben ik tot mijn grote vreugde van de ellendige schermen, de traagheid en het vastlopen van de pc verlost. :thumb:

Er bleken behoorlijk wat exemplaren en varianten van trojan.vundo op mijn pc rond te waren, die er maar met grote moeite afgegooid konden worden. :shocked:Er werden trucjes uit de kast gehaald en die leverden uiteindelijk restultaat af.

na een laatste hijack this logje, dat werd goedgekeurd, en wat aanvullende tips, is de topic daar afgesloten.

ik wil hier graag nog een vraag stellen.
vooropgesteld; de ellende waar ik mee begon is (nog) niet terug.
Maar trojan.vundo blijft iedere keer weer opduiken in de scans die ik nu met (bijna neurotische) regelmaat door MBAM en SAS laat doen. 25 juli: 2 infecties door MBAM gevonden. zojuist: SAS vond niets, MBAM wéér 5, 4 registersleutels en 1 bestand.

-------------------
Registersleutels geïnfecteerd:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\contim (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\dslcnnct (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\IProxyProvider (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MS Track System (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.

Bestanden geïnfecteerd:
C:\WINDOWS\pskt.ini (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
-------------------

komt dat nou omdat er ergens latent in mijn systeem één (of meer) van die :evil:vundo jongens verstopt zitten die er maar niet uit te gooien zijn? het kan natuurlijk zijn dat ze zomaar spontaan binnen lopen maar ik vind het wel verdacht dat het iedere keer trojan.vundo is.

suggesties?

tnx Abeltje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan