ongewenste pop up of id

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannemie

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2007
Berichten
74
Hallo,

Telkens ik een zoekopdracht ingeef in Google, krijg ik een pagina van de site "secure portal". Wat het is, ik heb er geen idee van. Er springt telkens een venstertje op met de melding dat mijn pc niet in orde is. Maar het is duidelijk iets wat niet klopt. Ik weet ook niet vanwaar het komt. Het moet iets zijn dat in mijn pc zit.
Kan ik dat weg doen en hoe doe ik dat dan?
Ik heb AVG al laten draaien, ook CCLeaner heeft zijn ronde gedaan. Het lost niets op.

dank u,
Groetjes, Jannemie
 
Met het hosts bestand kun je de toegang tot bepaalde sites blokkeren.
Je vindt het hier: C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts
Zo zou je die popups kunnen onderdrukken. Vaak werkt het. Helaas niet altijd.
Bewerken kun je het met de kladblok. Let wel op dat er na het wegschrijven géén extensie er acher staat!

Sommige antivirus programma's blokkeren de toegang tot deze file. Dan moet je het antivirusprogramma even uitzetten.

Hoe een en ander in het host bestand aangepast moet worden staat hier beter beschreven dan dat ik kan uitleggen:
http://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/hosts-bestand_aanpassen.html
 
dank u.
Ik heb nu ook ondervonden dat in teksten, zo ook in de tekst die u me stuurt.
Als ik mijn pijltje daarboven hou (ohneen! ik deed het niet open ;) ) komt er een venstertje met reklame naar voor. :(
ik zal proberen wat u hierboven beschrijft.
U hoort er nog van

en dan even later...
Ik begrijp eigenlijk niet wat ik moet doen. :shocked:
Ik ben namelijk niet zo'n pc-kenner.
Stap voor stap lukken me die dingen wel. :D
 
Laatst bewerkt:
er wordt gevraagd met wat ik dat wil openen.
Ik heb kladblok gevraagd en dan staat er vanalles....
 
Misschien is het handiger om programma's als
Advanced System Care Pro
of
CClean
of
Glary utilities
of
PC Tools - Registry Mechanic

te laten lopen deze kunnen veel ongewenste dingen ongedaan maken.

Maar voor alles geldt dat er een bepaalde mate van kennis van zake nodig is.
Is er niet iemand in uw omgeving die u daarbij kan helpen?
 
jawel, maar dan ga ik naar mijn voeten krijgen? :eek:
Ik probeer altijd liever eerst zelf. Zo leer ik ook nog eens iets :cool:
 
Ok, volg even het Protocol van Poekje alhier & dan ben je in ieder geval de meeste, mogelijk alle, ellende al kwijt. Zoniet, meld dat dan maar weer hier terug.

Het hosts file aanpassen is niet echt zinvol, & de aanname daarover van kostenzer is onjuist want dat lost het oorzakelijke probleem niet op.
Wel kan je nu je toch bezig bent even controleren of je hosts nog in de originele staat verkeerd door het te vergelijken met onderstaand standaard Windows 8 hosts file:

Code:
# Copyright (c) 1993-2006 Microsoft Corp. 
# 
# Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP voor Windows. 
# 
# Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen aan hostnamen. Elke 
# vermelding dient op een afzonderlijke regel te worden geplaatst. Het IP-adres dient in 
# de eerste kolom te worden geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. 
# Het IP-adres en de hostnaam dienen met ten minste één 
# spatie van elkaar te worden gescheiden. 
# 
# Aanvullende opmerkingen (zoals deze) kunnen worden ingevoegd 
# op afzonderlijke regels of na de machinenaam, aangeduid met een #-symbool. 
# 
# Voorbeeld: 
# 
#      102.54.94.97     rhino.acme.com          # bronserver 
#       38.25.63.10     x.acme.com              # x client host
# localhost-naamomzetting is ingang binnen de DNS zelf. 
#       127.0.0.1       localhost 
#       ::1             localhost
 
De host file komt overeen met wat ik hier zie.
Op naar het volgende.

Kan ik een systeemherstel doen om dit probleem op te lossen?

Even nog tussendoor.
Hoe zet ik de windows defender aan? Ik heb AVG en CCleaner op mijn pc staan.
Als ik de defender wil laten werken, zegt hij:

defender.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ok, dat is een mogelijke oplossing, maar dan moet je wel een herstelpunt weten te vinden van zeker voor de infectie.

Daarnaast raad ik je wel aan om toch het hierboven genoemde Protocol van Poekje te volgen, want de bestanden met de infectie(s) worden door systeemherstel niet verwijderd & kunnen daardoor herinfecteren.
Dan moet je daarna je systeemherstel leegmaken ("purgen") door het uit te schakelen op alle stations & te herstarten, om dan daarna een nieuw herstelpunt te creeren door het weer in te schakelen.
Lijkt omslachtig, maar dat voorkomt -abusievelijk - problemen in de toekomst.

Windows Defender inschakelen is vrij simpel: Verwijder AVG, herstart, schakel Windows Defender in, & installeer Avast!.
Ben je ook meteen van alle andere ellende die AVG veroorzaakt af... :p
 
Ik heb gescand dat het niet meer schoon is, maar blijkbaar is het nu wel schoon. Voor het moment zie ik niks meer.
Ik heb ook een systeemherstel gedaan. Gelukkig had ik een datum die te gebruiken was.
Ik heb ook een add on uitgeschakeld die als gevaarlijk aangegeven stond.

Ik heb al jaren AVG en heb er nooit iets mee aan de hand gehad. Echt niet. Maar als u het zegt... ;)
Ik ga dat even in de gaten houden allemaal. Ik kan altijd terug grijpen naar deze topic. :d

ik zet hier nu wel dat het opgelost is, maar misschien sta ik hier morgen weer te snotteren. :eek:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, nou, netjes.

Zorg er wel voor dat je nog even alles update, zoals Adobe Flash & Reader, Java, iTunes & uiteraard Windows etc.., want anders kom je weer in de problemen.
Vergeet niet je Systeemherstel te purgen, zodat je niet per ongeluk later een verkeerd herstelpunt terug zet.

Wat betreft AVG: Ik kom in praktijk regelmatig verschillende problemen tegen die door AVG veroorzaakt worden. Overigens is het niet de enige AV die Windows Defender uitschakelt.
Ik verzamel al meer dan 2 jaar de testrapporten over AV's, & daaruit blijkt dat AVG met alle bijkomstige problemen zich onder Avast! in de Top-10 staat, terwijl Avast!, met meer functionaliteit & zonder problemen, continue in de Top-5 staat.
Maar je mag het zelf weten, niet omdat ik dat zeg.

Overigens ben ik geen U maar een je. We zijn hier toch niet bij McDonald's, toch? ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan