Ongewenste programma's verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jdkees

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2006
Hallo allemaal.

Ik zou graag een programma ontwikkelen die bepaalde ongwenste bestanden (zoals spyware) verwijderd. Ik had al een idee om in het register bepaalde sleutels te verwijderen die met dat ongewenste programma te maken heeft. Dit zou ik als volgt doen:

1. Een bestand maken met namen van sleutels die uit het systeem moet worden gehaald.
2. Een zoekfunctie maken waar gezocht word naar de opgegeven sleutels.
3. De sleutels die gevonden worden(met de zoekfunctie), worden verwijderd.

Maar hoe doe je dit met bestanden die in het systeem zitten??
Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken.

Er zijn al veel (freeware) programma's om malware van je PC te verwijderen. Een goed overzicht daarvan vindt je op deze site. Waarom het wiel opnieuw uitvinden?

Het is natuurlijk veel leuker om dingen zelf te creeren dan het kant-en-klaar te krijgen

Ik vind: alleen als wat ik zelf in elkaar zet duidelijk beter is dan wat er al is.
Maar ga eens bij Mark Loman de maker van Hitman Pro kijken.

Maar nu ben ik niks wijzer geworden van die site (ik kan geen informatie vinden over deze vragen)

Ik zou graag een programma ontwikkelen die bepaalde ongwenste bestanden (zoals spyware) verwijderd. Ik had al een idee om in het register bepaalde sleutels te verwijderen die met dat ongewenste programma te maken heeft. Dit zou ik als volgt doen:

1. Een bestand maken met namen van sleutels die uit het systeem moet worden gehaald.
2. Een zoekfunctie maken waar gezocht word naar de opgegeven sleutels.
3. De sleutels die gevonden worden(met de zoekfunctie), worden verwijderd.

Maar hoe doe je dit met bestanden die in het systeem zitten??
Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken.

Nou wat duidelijker dan: download Hitman Pro. Dat prog zet een flink aantal spyware-vangers na elkaar aan het werk. Ik dacht, misschien kan je er wat van opsteken. Er zit een schil om het programma waarmee registersleutels gecheckt worden en nog zo een paar features. Nogmaals, als je een programma wil ontwikkelen, kijk dan even naar wat er al is en breng daar dan jouw verbeteringen op aan. Succes!:thumb:

Edit: bekijk het programma Hijackthis ook eens goed. En Resource Hacker

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan