Ongewenste reclame na herinstallatie windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

whitleypike

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2008
Hallo.
Ik ben te einde raad.
Door Microsoft is mijn computer tegen mijn wil toch aangepast naar Windows 10.
Niets werkt meer goed en 80 % van mijn programma waren verwijderd.
In overleg met de helpdesk het advies gekregen om een schone installatie met windows 7 te maken.
Hier ben ik meer dan een week mee bezig geweest.
Nu wordt ik continue geconfronteerd met heel vervelende reclames.
Hier heb ik ook diverse adblocs in chrome geinstalleerd maar niets helpt.

Zie mijn scherm
reclame.jpg

Hopelijk kunnen jullie mij helpen in de oplossing
Groetjes
Jos

Hallo whitleypike. Oeps een week. :confused: Probeer malwarebytes. Pak de free versie. Vink uit wat je niet nodig hebt.

Alleen downloaden van de officiele site https://www.malwarebytes.org/ For Home

Het controleert je systeem eenvoudig en snel op de aanwezigheid van kwaadwillende software, eventuele besmettingen kunnen direct worden verwijderd. Bij de eerste keer opstarten worden direct de laatst beschikbare updates gedownload. Via tabblad Scannen, knop Start scan kan de bedreigingsscan naar malware direct worden uitgevoerd. Schrik maar niet he, de kans is namelijk groot dat er wat wordt gevonden. Het is echter niet allemaal even schadelijk!

en/of

http://www.antimalwaresoftware.nl/tools/adwcleaner/

Kennelijk ben je op sites geweest die ervan houden om reclame rotzooi te verspreiden. Dat komt niet vanzelf.

Laatst bewerkt:
vermoedelijk tijdens het herinstalleren van je software bij één of ander freeware proggie expressinstallatie gedaan ...

Sorry dat ik het vraag maar "tegen je wil in " zeg ?
Door iemand anders gedaan zonder jou weten of hoe ? Windows 10 staat er niet zo maar opeens op namelijk, je moet nogal wat stappen doorlopen.

Terrarabo.

Bedankt voor je berichtje.
Dat je mijn bericht in twijfel trekt is je goed recht, maar het voegt niets toe tot de oplossing van mijn probleem.
Toch wil ik reageren op de inhoud van je bericht.
Ik heb, zoals vele met mij, een berichtje van Microsoft ontvangen dat de update klaar stond, met de vraag of deze geïnstalleerd moest worden. Daar ik dat niet wilde heb ik gekeken of ik dit kon uitstellen. Dat was maximaal 48 uur mogelijk. Ik ging er van uit dat ik na die tijd wederom de vraag gesteld zou krijgen, om hem vervolgens weer uit te stellen. Op het moment dat de 48 uur verstreken waren zat ik niet aan de computer, maar hij stond wel aan. Of er toen de vraag gesteld is weet ik niet. Toen ik later bij de computer kwam bleek Windows 10 er op te staan. Of je dit geloofd of niet is jou keuze, maar het heeft voor mij geen toegevoegde waarde om er over te liegen.
Ik vind het dan ook nodig om mijn ervaring te delen met dit forum.
Hopelijk komt er nog iemand met de oplossing voor mijn probleem
Groetjes
Jos

Hallo De Jean
Bedankt voor je berichtje.
Het klinkt heel bij de hand van je maar het voegt niets toe tot de oplossing. Als je alles van te voren wist kun je voor 1 eurocent de wereld rond komen.
Groetjes
Jos

Hallo Dorado.
Is inderdaad in Chrome.
Ik ga het uit proberen. Bedankt voor de tip
Groetjes
Jos

Hallo Dorado.
De tip was goed geprobeerd, maar helaas heeft niets geholpen.
Dus probleem is nog niet opgelost.
Bedankt en groetjes
Jos

Installeer FireFox eens en download de add-on Addblock Plus totdat je voor Chrome een oplossing hebt gevonden.
Wellicht wil je FF niet meer kwijt. :P (nog nooit geen reclame of pop-ups gehad).

Die tip van Mik Zjegger is natuurlijk ook een goede, maar daarmee ben je niet van je probleem af in Chrome.
Laat hier of hier of hier je systeem maar eens nakijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan