ongewenste sites

Status
Niet open voor verdere reacties.

mark19641964

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 nov 2009
Hallo,
als ik op internet ga , verschijnt er na een tijdje ongevraagd Windows help en ondersteuning. Als ik het wegklik, komt dat onmiddellijk weer.

Het opstarten van de pc loopt ook niet vlot. Er is dan een zwart scherm met witte letters / ik kan dan opstarten door te enteren op Windows Vista

Kan iemand mij helpen aub ?
Groeten
Mark

Dat laatste klinkt alsof er een andere bootloader is geinstalleerd. Heb je toevallig een keer linux geinstalleerd?
Dat eerste durf ik niet zo snel te zeggen.

ik ben geen expert in pc
linux zegt me niks / probleem deed zich voor nadat ik foto's probeerde te laden van mijn fotoapparaat / of dit er iets mee te maken heeft weet ik niet
groeten
Mark

Hmm, geen linux dus :p.

Probeer eens alle losse apparaten van je pc los te koppelen (printers, USB-sticks, losse harde schijven, muis en toetsenbord enz), alle cd's eruit te verwijderen en dan opnieuw op te starten? Wellicht dat een ander apparaat wil opstarten en de keuze geeft?

heb alle losse apparaten afgekopppeld / probleem blijft zelfde /
ik maakte ook herstelpunt aan / probleem blijft gelijk /
herstelpunt is wel beperkt in tijd : hoe kan ik verder terug keren ?

Kijk eens of er een uitroepteken bij drivers staat in Systeem - Apparaatbeheer, wanneer je de apparaatsoorten uitklapt. Heb je de moederbord (chipset) drivers wel geïnstalleerd?

Met virusscanners kan je proberen te achterhalen of er iets op de achtergrond gemene acties probeert uit te voeren. Virussen moeten namelijk vaak met Windows opstarten en werken ook met Internetverbindingen. Goede, vaak genoemde scanners zijn MBAM en Super Antispyware, slechte en onbetrouwbare zijn zowat alle online scanners.

Voor fouten van het systeem moet je de bijzonderheden hiervan opzoeken in Logboeken bij Systeembeheer. Hier kijk je bij de Eigenschappen van de fouten die op dat moment hebben plaatsgevonden. Soms moet je iets opnieuw installeren of een service activeren. Eerst maar even kijken wat de logboeken over gevonden fouten zeggen. Via Google kom je vaak te weten wat bepaalde daarin genoemde bestanden precies zijn.

Voor het menu van opstartopties, als je dit bedoelt met "enteren" tenminste, geldt dat Windows niet juist werd opgestart of afgesloten. Die fout zal dan op een ander tijdstip hebben plaatsgevonden.

Je kunt meer herstelpunten hebben als je de ruimte die hiervoor gereserveerd is veel groter maakt. Anders maakt Windows steeds nieuwe wanneer de computer weinig te doen heeft en worden de oudere weer gewist. Een virus heeft deze herstelpunten trouwens in no time gewist en het ontbreken van herstelpunten kan daardoor ook een goede indicatie wezen van malware-dreiging.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan