Ongewenste sneltoetsen verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArVie

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2004
Berichten
23
Op een Asus-notebook, blijken een aantal sneltoetsen te zitten.
De FUNCTIE-toets in combinatie met 1, 2, 3, 4 of 5 activeert Windows programma's als Mijn documenten, Eigenschappen Voor Beeldscherm, Kladblok, Rekenmachine en Paint.
Op zich is dit handig, ware het niet dat de combinatie CTRL + ALT + 1, 2, 3, 4 of 5 hetzelfde resultaat geeft. Dit gaat ten koste van veelgebruikte sneltoetscombinaties in een ander door mij veelgebruikt programma.
Dit probleem had ik eerder door via het menu start sneltoetscombinaties aan programma's te hebben gegeven (via eigenschappen). Deze heb ik later weer verwijderd, op dezelfde manier waarop ik ze aangemaakt had.
Nu wordt echter geen toetscombinatie aangegeven bij Eigenschappen van de betreffende programma's.
Ik denk dat ik alleen via het Register het tij kan keren. Maar ja, waar in die eindeloze mappenstructuur staat de juiste info?
 
Op mijn laptop stond een programmaatje die allerlei sneltoetsen bewerkstelligde. Deze heb ik uitgeschakeld via start - uitvoeren - msconfig <enter> In het tabblad opstarten kun je het vinkje weghalen die bij die programma's horen. Ik wist zelf eerst niet welke ingangen precies bij dat programma hoorden maar door steeds iets uit te schakelen en dan de laptop opnieuw op te starten wist ik uiteindelijk wat uitgevinkt moest worden.

Als je dan weet welk programma die sneltoetsen bezorgt kun je het mogelijk de-installeren via "software" in het configuratiescherm.

Al te veel gerommel in het Register zou ik je willen afraden. Het Register is de ruggegraat van je systeem en erg complex. een verkeerde handeling kan tot gevolg hebben dat je systeem niet meer opstart.
 
Heb er naar gekeken. Het programma heet Hconfig en staat in de map Windows\ATK0100.
Ik heb de map geopend in de hoop dat er een .exe bestand bij stond waarbij je instellingen kan wijzigen. Wanneer ik het programma uitschakel via het opstart-tabblad van msconfig verlies ik de extra functies van het toetsenbord, zoals bijvoorbeeld de helderheid van het beeldscherm instellen (misschien doen de knoppen het nog wel maar je krijgt geen melding meer in het beeldscherm van wijzigingen die je doet).
In wezen is het probleem zoals gesteld verholpen, maar zouden er in het register via een sleutel geen waarden zijn ingesteld die het opstarten van de eerder genoemde programma's koppelt aan de "normale" toetsen 1 t/m 5.
 
Ik heb hetzelfde. Bij mij functioneert de instelling voor helderheid en contrast nog wel. Ik kan er mee leven dat er niks op het scherm te zien is.

Ik kan op internet geen "user preferences" vinden of hoe die in te stellen.

Zou het volgende nog kunnen proberen.

1) Staat er geen icoontje in het configuratiescherm? Dubbelklik daarop zou toch iets van instellingen moeten weergeven.
2) Staat er geen verwijzing in het menu "Start"?
3) Mogelijk werkt het programma met een z.g. "ini" bestand. In de map van het programma zou je daar naar kunnen zoeken. In dit (tekst) bestand vind je misschien instellingen die je kan aanpassen.
4) In het register zou je kunnen zoeken naar de term hconfig. Mogelijk zijn daar verwijzingen te vinden. Maak voordat je iets wijzigt een backup van je register. (Start - uitvoeren - regedit <enter>. Bestand - exporteren, naam geven maar niet de extentie veranderen (.reg))
 
Wederom bedankt voor je reactie,
ik ben je punten nagelopen met het volgende resultaat:
1) er staat zover ik kon zien geen icoontje in het configuratiescherm.
2) geen verwijzing in het menu "Start"
3) -er staat 1 .VXD bestand in (virtueel-apparaatstuurprogramma)
-er staan 2 .sys bestanden
-er staan 6 .dll bestanden
-er staan 3 .exe bestanden te weten: Hcontrol, ATKOSD en XPunin
4) er stond in het register wel een verwijzing naar Hcontrol en ATKOSD, maar dan als .exe-bestand in een MUI_cache en een Run map.
Hcontrol stond echter als sleutel in de volgende map:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Manager\ARPCache met de
sleutel:
Hcontrol (Standaard) REG_SZ (geen waarde ingesteld)
Changed REG_DWORD 0x00000000 (0)
SlowInfoCache REG_BINARY getallenreeks.
Hier ligt waarschijnlijk de enige mogelijkheid om invloed uit te oefenen, op dezelfde manier zoals je je mappen in de "open-vensters" van windows kunt toewijzen (bijvoorbeeld in plaats van history een zelfgemaakte map Mijn documenten op een 2de partitie). Ik had alleen gehoopt een waarde-indeling in een sleutel aan te treffen met 1,2,3,4 en 5 en de gekoppelde bestanden. Ik was van plan die dan te deleten. Maar helaas. Ik vrees dat ik het voor gezien zal moeten houden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan