Ongewenste startpagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonLeeuw

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2000
Er installeert zich spontaan een irritante startpagina.
Het is First2enter.
Compleet verwijderen, ook in het register, helpt tijdelijk.
Bij het opnieuw opstarten van de PC is deze weer terug.
Hoe kom ik definitief van deze startpagina, die ook een directory aanmaakt op C, af.
B.v.d. voor een reactie.

Laat allereerst je PC op Malware, zoals Adware/Spyware en dergelijke troep, scannen met de volgende programmaatjes: Ad Aware en/of Spybot Search en Destroy. Als het probleem er dan nog steeds is, moet je een HijackThis Log plaatsen op het forum.

Hoe plaats ik een HijackThis Log op het forum?

Dat doe je door naar de volgende pagina te gaan: Helpmij tegen spywareoffensief deel 5

Op deze pagina moet je de eerste post goed doorlezen, als je de instructies uitgevoerd hebt die daar staan en je je log gereed hebt, moet je op ”Reageer op Bericht” drukken. Nu kun je je log plakken en er zal zo spoedig mogelijk naar gekeken woorden door de spyware-experts

Plaats je log dus in datzelfde onderwerp en open niet zelf weer een nieuwe!!!

Geplaatst door buffy
First2Enter is erg populair de laatste tijd.:(
Tijd om de spyware-experts weer aan het werk te zetten. Ga naar het volgende topic en volg de instructies die daar in het eerste bericht staan: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=164949

Inderdaad, in de laatste logjes (laatste 4,5 pagina's van het grote topic) zie je óf de Temp\sp.html problemen óf First2Enter :(

Geplaatst door H@NsiePanzzzer

Inderdaad, in de laatste logjes (laatste 4,5 pagina's van het grote topic) zie je óf de Temp\sp.html problemen óf First2Enter :(

Maar wat heb je er nu aan gedaan? Ik ben een redelijke digibeet, ik kan leuk omgaan met de computer, maar niet met het 'systeem', zal ik maar zeggen.
De pagina start nog steeds op. Woensdag ga ik op vakantie en dan wil ik hem er eigenlijk wel afhebben. Kun je me nog even helpen?

Geplaatst door kija

Maar wat heb je er nu aan gedaan? Ik ben een redelijke digibeet, ik kan leuk omgaan met de computer, maar niet met het 'systeem', zal ik maar zeggen.
De pagina start nog steeds op. Woensdag ga ik op vakantie en dan wil ik hem er eigenlijk wel afhebben. Kun je me nog even helpen?

Als jij even een vers logje plaatst in het grote topic, dan zal Buffy er zo snel mogelijk naar kijken :) (Buffy wilde weer wat te doen hebben vanmiddag dus geef ik hem/haar de eer ;)

(zoals je ziet buffy, ik heb niet het flauwste idee of ik jou met hem of haar moet aanspreken :o )

Dit heb ik (RonLeeuw) eraan gedaan:

Herstart in veilige modus, en verwijder:
C:\Program Files\First2Enter << de hele map
C:\WINDOWS\System32\runme.exe << dit bestand

Reboot.

Geplaatst door RonLeeuw
Dit heb ik (RonLeeuw) eraan gedaan:

Herstart in veilige modus, en verwijder:
C:\Program Files\First2Enter << de hele map
C:\WINDOWS\System32\runme.exe << dit bestand

Reboot.

Mooi.

Wie zelf een poging wil wagen het te verwijderen, moet erom denken dat er verschillende boosdoeners kunnen zijn:
C:\WINDOWS\System32\runme.exe (zoals bij RonLeeuw dus)
C:\WINDOWS\System32\runme2.exe
C:\WINDOWS\System32\Run_21.exe
C:\WINDOWS\System32\Plugin.exe
En we zullen nog wel meer varianten gaan ontdekken.:(

Re: Re: Ongewenste startpagina

Geplaatst door buffy

Mooi.

Wie zelf een poging wil wagen het te verwijderen, moet erom denken dat er verschillende boosdoeners kunnen zijn:

Maar wat kan ik er nu aandoen? Ik heb 0,0 verstand van het systeem. Ik ben als de dood dat ik iets verwijder, dat niet had gemogen.

Re: Re: Re: Ongewenste startpagina

Geplaatst door kija

Maar wat kan ik er nu aandoen? Ik heb 0,0 verstand van het systeem. Ik ben als de dood dat ik iets verwijder, dat niet had gemogen.

Plaats even een HijackThis-log, dan krijg je deskundig advies. Plaats dat log in het volgende topic, lees de instructies in het eerste bericht aldaar goed door: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=169370
Daar dus plaatsen, dat log.

Hoi Kija,

Als jij een HijackThis logje plaatst op het forum lossen we dat helemaal voor je op.

Je kunt hier de uitleg vinden van HijackThis:
Helpmij tegen spywareoffensief deel 6

Lees het eerste bericht goed door en post daarna in datzelfde topic je logje.

Re: Re: Ongewenste startpagina

Geplaatst door buffy

Mooi.

En daar hebben we alweer een nieuwe variant, vanavond al twee keer in HijackThis-logs voorbij zien komen:

C:\WINDOWS\System32\srv.exe

first2enter

Mijn vriendin heeft first2enter per ongeluk ook gedownload, want dat is wat je moet doen om het binnen te krijgen!

Ik zie meerdere oplossingen staan waar nu precies te beginnen? Het systeem werkt op XP home edition.

Het zoekprogramma van Windows vindt first2enter iedere ker als de computer weer is opgestart dus moet er een bestand zijn die dit automatisch opnieuw weer download vanaf de ADSL verbinding!

Groetjes Vincent en Josée

Re: first2enter

Geplaatst door vincent-lamers
Mijn vriendin heeft first2enter per ongeluk ook gedownload, want dat is wat je moet doen om het binnen te krijgen!

Groetjes Vincent en Josée
Volg de aanwijzingen van hier boven en plaats, in de genoemde link, een Hijack this log.

run_21.exe heb ik verwijderd.

srv.exe kan ik niet verwijderen. De toegang wordt geweigerd.
runme.exe
runme2.exe
plugin.exe
zie ik niet staan/ kan ik niet vinden

Ik zie ook nog twee nieuwe bestanden waavan ik niet weet wat het zijn dit zijn:
wpa.dbl
sr2.dat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan