Ongewenste systeemmap - Gegevens kwijt

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guyon
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Guyon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 sep 2010
Sedert een paar dagen ben ik al mijn persoonlijke gegevens/bestanden kwijt (documenten, mail muziek, foto's, pictogrammen enz).
Tot nu toe heb ik "alleen maar" de melding Core Foundation Not found gezien. Waarschijnlijk dat ik dit met behulp van dit forum kan oplossen.

Wat verder nogal opvallend is dat mijn map Mijn Documenten niet meer alleen bestaat uit mijn voornaam (Documenten van Guyon), maar dat daar ongevraagd het nummer van mijn PC aan toegevoegd is. Dit is wellicht ook de reden dat ik mijn documenten niet meer kan zien. Bij een poging om de naam van deze naam aan te passen krijg ik de melding dat dit een Syteemmap is die niet mag worden gewijzigd.

Wie helpt mij uit de brand???

Guyon

Hi,
het enige dat ik vond was het advies om Itunes (Apple gerelateerde software) te verwijderen en of de nieuwste , of een oudere versie te her-installeren.
Nuttiger informatie ben ik niet tegengekomen

Heb je soms nog meer problemen? b.v. dat je bepaalde systemsettings niet meer kunt uitvoeren? Probeer 's met uitvoeren> msconfig>enter of je daar verder komt of dat je een bericht krijgt dat de toegang geweigerd wordt.

Laatst bewerkt:
Heb je soms nog meer problemen? b.v. dat je bepaalde systemsettings niet meer kunt uitvoeren? Probeer 's met uitvoeren> msconfig>enter of je daar verder komt of dat je een bericht krijgt dat de toegang geweigerd wordt.

Zo te zien levert dit geen problemen op. Na het uitvoern van deze actie verschijnt gewoon het Hulpprogramma voor systeemconfiguratie.

Groetjes uit de provincie van Andre Rieu

Ok, dan is het niet zo erg als ik dacht maar je profiel is gewijzigd en dat kan ook niet zomaar, je bestanden zijn in feite gegijzeld.
Klik eens op de link in m'n handtekening en laat dat programma eens draaien.
Lees dit ook even (geldt ook voor XP)
Probeer anders eigenaar te worden van de map zodat je bij je bestanden kunt. Kijk hier
city guy(#2) heeft ook een punt, heb je i-Tunes op je pc? Zo ja dan deïnstalleren en dan opnieuw installeren.

Laatst bewerkt:
Ik denk verwacht niet dat je je gegevens kwijt bent, maar dat die in een andere map staan dan je verwacht/hoopt.

Eerst een basisvraag: Had je je map Mijn Documenten en Mijn Afbeeldingen zelf verplaatst?

Verder: Doe het volgende om een idee te krijgen wat en hoe:
Start -> Uitvoeren -> %userprofile%\..
(je zou dan in de C:\Documents and Settings map moeten zijn geland)
Doe Extra -> Mapopties -> tabblad Weergave
Vink uit (je krijgt een vraag die je met Ja moet beantwoorden) "De inhoud van systeemmappen verbergen"
Verder naar beneden (bijna onderaan) het bolletje zetten in "Verborgen bestanden en mappen weergeven"

Doe ons een schermafdruk van welke mappen je dán ziet. Noem ook je gebruikersnaam. Je mag daarna die 2 weergave-opties hierboven weer op standaard zetten.

Doe ook schermafdrukken van de volgende 2 onderdelen van de registry (zorg ervoor dat alle elementen in het rechterdeelvenster goed en volledig te lezen zijn):
Start -> Uitvoeren -> regedit
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

We zien het wel.

Tijs.

Ik denk verwacht niet dat je je gegevens kwijt bent, maar dat die in een andere map staan dan je verwacht/hoopt.

Eerst een basisvraag: Had je je map Mijn Documenten en Mijn Afbeeldingen zelf verplaatst?

Verder: Doe het volgende om een idee te krijgen wat en hoe:
Start -> Uitvoeren -> %userprofile%\..
(je zou dan in de C:\Documents and Settings map moeten zijn geland)
Doe Extra -> Mapopties -> tabblad Weergave
Vink uit (je krijgt een vraag die je met Ja moet beantwoorden) "De inhoud van systeemmappen verbergen"
Verder naar beneden (bijna onderaan) het bolletje zetten in "Verborgen bestanden en mappen weergeven"

Doe ons een schermafdruk van welke mappen je dán ziet. Noem ook je gebruikersnaam. Je mag daarna die 2 weergave-opties hierboven weer op standaard zetten.

Doe ook schermafdrukken van de volgende 2 onderdelen van de registry (zorg ervoor dat alle elementen in het rechterdeelvenster goed en volledig te lezen zijn):
Start -> Uitvoeren -> regedit
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

We zien het wel.

Tijs.

Hallo,

Ik had de map Documenten en Afbeelidngen niet verplaatst. Wel zag ik dat de naam van de map opeens verander was van (bijv.) Docuemten van Jan in Documenten van Jan.ABC456 (zijnde het nummer van de PC). De mappen van de andere familieleden (welke trouwens gewoon intact zijn gebleven) kon ik wel hernoemen. Bij Jan.ABC456 kreeg ik de melding dat het (nu opeens) een systeemmap betrof.

NB Bedankt voor de andere tips. Ik zal ze straks uitproberen.

Guyon

Tijs,

Ik heb je voorstellen uitgeprobeerd.
Het weergeven van de verborgen bestanden e.d. levert geen extra bestanden op.
Via "regedit" heb ik de twee mappen bekeken.

1. Bij de Shell folders staan een heleboel sleutels met als naam: C\: Documents and Settings\Jan.ABC456\ enz. Ook hier zie je dat "Jan" is aangepast naar " Jan.ABC456". De sleutel met de naam Standaard kent als vermelding (geen waarde ingesteld).

2. Bij de User Shell folders staan 2 sleutels te weten Standaard (geen waarde ingesteld) en Local AppData {%userprofile% \ Local Settings \ Application Data}. Wel staat er nog een submap met de naam New. Hier staan een paar sleutels met als verwijzing C\: Documents and Settings\Jan. Hier lijkt het dus wel te kloppen.

En nu? Kan ik bij de Shell folders de namen van de sleutels aanpassen van " JanABC456 naar Jan" of is dit te simpel gedacht?

Alvast bedankt,

Guyon

Laatst bewerkt:
Kijk, als je in de C:\Documents and Settings map geen submap Jan tegenkomt maar alleen Jan.ABC456, dan moet niet gaan lopen klooien met omzetten van die map in de registry. Per slot ga je dan instellingen doen die verwijzen naar mappen die niet bestaan! :rolleyes:

Dat je die map niet kon hernoemen is niet zo vreemd: Het bestand ntuser.dat (+ nog een paar andere bestanden) staan geopend als je inlogt, dus de map waar die bestand(en) instaan is dan niet te hernoemen.

Als ik heel eerlijk ben zie ik niet zitten dat je gaat lopen rommelen in de registry en ook niet dat je gaat lopen rommelen in de mapnaam. Ik voorzie dat er wat misgaat, en dan zijn de rapen gaar...

Samenvattend zou ik het het beste vinden als je gewoon leert 'leven' met zoals het nu is.

Tijs.

Producten waarbij dit probleem kan optreden
iTunes 7 voor Windows, iTunes 9 voor Windows, iTunes 8 for Windows, Microsoft Windows Vista, Windows 7

Oplossing
Een nieuwe gebruikersaccount aanmaken
Bij het oplossen van verschillende problemen kan het nuttig zijn vast te stellen of het probleem een bepaalde of alle Windows-gebruikersaccounts betreft. Volg onderstaande stappen om een nieuwe gebruikersaccount aan te maken in Windows Vista of Windows 7:

Kies Configuratiescherm in het menu Start.
Open Gebruikersaccounts toevoegen of verwijderen (als u de klassieke weergave in Windows Vista gebruikt, opent u Gebruikersaccounts en vervolgens Een andere account beheren).
Selecteer Een nieuwe account maken en volg de instructies om het proces voor het maken van een nieuwe account te voltooien.
Nadat de nieuwe account is gemaakt, kiest u Afmelden in het menu Start.
Meld u aan bij de nieuwe gebruikersaccount.
Open iTunes om vast te stellen of het probleem blijft optreden bij deze nieuwe gebruiker.
Bron: Apple
Heb je niet toevallig,om een probleem op te lossen,op advies van Apple's probleemoplossing zelf die account aangemaakt en per ongeluk je oude account verwijderd?
Verder valt mij op dat er tig problemen zijn i.c.m. de fout "corefoundation dll not found" (want dat is de juiste foutmelding) en met i-Tunes in het algemeen (met alle versies en in samenwerking met verschillende OS-versies).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan