Ongewilde hoofdletters of insttelingskeuze?

Status
Niet open voor verdere reacties.

NIh1IlO

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2003
Gegroet Windows XP specilaisten,

ik ben een neofiet in het werken met Windows XP.
Ik vind het vervelend dat als met de Shift-Lock toets indrukt om in hoofdletters te typen en naderhand op de Shift-toets drukt met de bedoeling om de hoofdletters uit te zetten, dat de hoofdletters blijven getypt worden.
Men moet werkelijk op de ShiftLock-toets drukken om de hoofdletterfunctie uit te zetten, dit in tegenstelling met de Windows van vroeger. Kan men iets wijzigen aan de instellingen om aan dit euvel te verhelpen? Of kan men de hoofdletters bedienen zoals vroeger bij Windows?
Wat en waar moet men eventueel die instellingen wijzigen? Ik heb inderdaad al veel keer moeten ondervinden dat een tekst in hoofdletters was getypt zonder dat dat de bedoeling ervan was. Resultaat: alles wissen en opnieuw beginnen. Puur tijdverlies dus.

Met beste dank op voorhand voor de goede tip!

nIh1IlO

Deze vraag is een beetje aan de vage kant,maar kan ook zijn dat ik een beetje abuis ben hoor.

met CAPSLOCK kun hoofdletters typen.

met shift ingedrukt heb je ook een hoofdletter,als je shift weer los laat heb je weer kleine letters!

Of ben ik nu op het verkeerde spoor
:confused:

hOI mARCEL

zoals je ziet heb ik me alweer vergist: de ShiftLock toets stond weer aan.
In het verleden werd de functie van ShiftLock uitgeschakeld als met op de Shift toets drukte; dit is nu niet meer het geval. Misschien is alles een kwestie van gewoonte maar ik heb het er moeilijk mee, na zo'n 15 jaar werken met de computer, om een ander systeem te moeten hanteren.
Vandaar mijn vraag: kan men hieraan iets wijzigen via instellingen? Zo ja, waar en hoe?

Groetjes van nIh1IlO

Ik zou niet weten of we hier iets aan kunnen doen,bij mij in ieder geval niet bekend,maar misschien dat je nog meer reacties krijgt.........even afwachten.

Geplaatst door NIh1IlO
Ik heb inderdaad al veel keer moeten ondervinden dat een tekst in hoofdletters was getypt zonder dat dat de bedoeling ervan was. Resultaat: alles wissen en opnieuw beginnen. Puur tijdverlies dus.

Kijk je nooit dan naar je scherm als je typt?;) :confused:

Maar iig je verhaal is een beetje vaag. Bedoel je niet Caps Lock? Als je die indrukt krijg je hoofdletters, en druk je hem weer in zijn de hoofdletters uit.!

Hoi

ik kijk inderdaad niet voortdurend naar mijn scherm als ik typ.
Op mijn toetsenbord staat ShiftLock, de toets boven de Shifttoets.
In het verleden was het zo dat de, bij het indrukken van de Shifttoets, hoofdlettertoets (bij mij ShiftLock) als het ware was ontgrendeld en dat er gewoon kleine letters werden getypt. Nu is het zo dat slechts één kleine letter wordt getypt terwijl de rest hoofdleters blijven.

Ik hoop duidelijk te zijn geweest.

nIh1IlO

Misschien heb ik het mis maar ik denk dat je een ander toetsenbord of ouderwets toetsenbord hebt dan dat wij denken.

Of is het soms een laptop waar je op werkt?

En voelt de toets anders aan dan de rest?, ik bedoel voel je dat hij ergens inklikt en dat je hem nogmaals moet drukken om hem eruit te klikken, dat gevoel als je begrijpt wat ik bedoel :confused:

Tegenwoordig heb je op een toetsenbord het volgende.

Caps Lock> Als je deze indrukt zal alles wat je typt in hoofdletters zijn. Druk je deze toets weer in, is alles weer in kleine letters.

Shift> Zoland je deze toets ingedrukt houdt zijn de letter in Hoofdletters. Laat je deze los zijn het weer kleine letters.

Caps Lock is hetzelfde als bij jou Shiftlock geloof ik!

Maar het kan zijn dat je dus een oud toetsenbord hebt (wat ik zeker wel denk) En hier 'misschien' het probleem bij ligt.

Hoikes, je hebt het bij het rechte eind voor wat het toetsenbord betreft.
Nochtans als men bij eerdere Windowsversies op de Shifttoets klikte nadat men eerder op de CapsLocktoets had gedrukt, dan was de CapsLocktoets als het ware weer geneutraliseerd en kon men verder typen in kleine letters. Anders gezegd vroeger kon men de CapsLocktoets weer ontgrendelenen door op de Shifttoets te drukken. Nu is het anders. Ik zal er wellicht mee moeten leren leven.

Groetjes

nIh1IlO

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan