Oninstalleerbare (virus?) software

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shimert

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2008
De reden dat ik niet precies weet waar ik dit moet plaatsen is omdat ik niet zeker weet waar ik mee te maken heb :( Ik heb ongeveer een jaar geleden een programma gedownload Nintendo DS emulator genaamd. Nu heb ik dit programma naar mijn weten ook al ee lange tijd geleden verwijderd maar las ik naar Programmatoegang en -instellingen ga dan staat er een programma met deze naam in de lijst met een bestandsgrootte van 24.423,00 Mb! Wanneer ik op Wijzigen/Verwijderen druk geeft hij een Error-bericht: Could not load initialisation file. Nu weet ik niet of dit een fout is van mijn computer dat deze het bestand nog weergeeft of dat er ergens op mijn pc ergens dit bestand zich nog bevindt. Dus is mijn vraag of iemand even kan reageren als hij vergelijkbare situaties heeft meegemaakt of als er programma's zijn die dit soort dingen weg kunnen halen. Ik heb al enkele uninstallers gebruikt die het bestand niet kunnen verwijderen. Alvast bedankt!

Je zou kunnen proberen het alsnog te installeren en dan via de officiële weg ( start-> configuratiescherm -> programma's en onderdelen ( Vista) /software ( XP) verwijderen) het programma te verwijderen. Wellicht dat het dan wel lukt.

Dat zit er niet in. Er zijn nog geen werkende emulators van de nintendo ds gemaakt waardoor het 'aanbod' momenteel bestaat uit een ongekende hoeveelheid slechte probeersels. Ik zou dus onmogelijk het bestand kunnen terugvinden en daar komt nog bij dat het programma alleen wordt omschreven met: Nintendo DS Emulator terwijl er meestal een naam of versie aan vastzit. Verder is het ook opmerkelijk dat bij gebruikt staat dat ik hem regelmatig gebruik terwijl ik het niet eens kan vinden.

Als je hem niet kunt vinden zal het ook moeilijker worden hem te verwijderen via een directe opdracht. Heb je verwijderen al geprobeerd via de veilige modus? Of die uninstallers via diezelfde modus?
Aangezien de software aangegeven wordt als zijnde regelmatig gebruikt, staat er bij configuratiescherm/ systeembeheer/ tabblad opstarten iets dat er mee te maken heeft?

Als je weet waar het programma was geïnstalleerd, dan zou je Windows Installer Cleanup kunnen proberen.
Kijk of het programma daarin genoemd word, aanklikken en deïnstalleren.
Daarna de map waar het programma was geïnstalleerd verwijderen.

Tijs.

Ik heb het geprobeert en hij gaf dezelfde error als in de eerste post, hierna keek ik bij de programma's en zag ik dat hij niet verwijderd was.

Eigenlijk alleen Cleanse Uninstaller en Windows Installer Cleanup. Deze hadden beide geen resultaat.

Hij gaf opnieuw dezelfde melding waarna hij wel begon me deinstalleren. Nu kan ik het programma nergens meer terugvinden en het lijkt mij dus geslaagd! Erg bedankt!.:thumb:

Graag gedaan. Als je na de herstart niets meer terug vindt moet het wel weg zijn denk ik :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan