• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Onjuist wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christophe1

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2018
Goede morgen

Ik heb een documentje gemaakt en ik heb dat bewaard op de volgende manier: Bestand - Werkmap beveiligen - Versleutelen met wachtwoord en het wachtwoord ingevuld en bevestigd.
Ik heb gewoon een puntje gebruikt met het toetsenbordklavier. Gewoon heel simpel.
Vreemd genoeg krijg ik nu de melding dat het wachtwoord onjuist is.
Weet iemand wat hier het probleem kan zijn? Het wachtwoord is zeker juist. Ik heb het al meerdere keren getest en ik krijg altijd dezelfde melding.
Alvast bedankt voor de reacties.
Groetjes, Christophe

Stond CAPS LOCK aan? dan is het wachtwoord ">"...

Bedankt voor de reacties. Dat is het allemaal niet. Ik heb alles geprobeerd en opnieuw een document gemaakt als test. Het wachtwoord is altijd fout, wat ik ook doe.

Kan het niet met de extensie te maken hebben? Is het wel opgeslagen als een 'Excel' file. Welke versie van Excel?

Deze nog gevonden:
I have had the same problem. Mostly when I have set protection of Visual Basic. It seems the two protections inhibit access to the creator. Everything within the file seems to work properly except the password access, even if it IS the correct password.

Have you tried to type the password into -say- Word, just to make sure your keyboard isn't fooling you?

Laatst bewerkt:
Hallo Senso. Ik heb een test gedaan 'testje.xlsx' in Excel 2016. Ik heb dan een wachtwoord ingesteld via bestand, niet via controleren, werkmap beveiligen.
Ik heb een puntje getypt (numeriek klavier) en zonder ook nog maar een andere toets aan te raken heb ik het testje terug proberen openen en toch is het wachtwoord fout.
Er staat verder niets in dat document. Was gewoon een test. Echter, de eerste keer was het geen test en daar staat wel veel info in die ik niet kwijt wil/mag zijn.

Bedoeling is dat je in je exel bestand komt en je je gegevens niet kwijt raakt.
Daarna, als dit een oplossing is, kun je rustig uitzoeken waarom het niet werkte

Dat is de vraag niet en ik lees dat nergens! Rustig uitzoeken? Waar zijn we mee bezig dan?

Ik heb een test gedaan 'testje.xlsx' in Excel 2016. Ik heb dan een wachtwoord ingesteld via bestand, niet via controleren, werkmap beveiligen.

Ik lees ook dat wachtwoorden "instabiel" kunnen zijn. Kies een 'normaal' wachtwoord minimaal 6 tekens en zonder punten e.d.

In post 6 staat het wel. Vraag me dan af wat het nut is van beveiliging. Dat weet je toch van te voren dat zoiets kan gebeuren.

Laatst bewerkt:
Beste helpers. Jullie reacties hebben mij geholpen om in de juiste richting te gaan zoeken. Bedankt.
Heeft niets te maken met puntje of geen puntje. Het heeft hier iets mee te maken:
"Ondernemingen: Als u zich zorgen maakt dat u geen toegang meer hebt tot Office-bestanden in uw onderneming die met een wachtwoord zijn beveiligd, is het hulpprogramma DocRecrypt mogelijk een oplossing."
Ik heb het document doorgestuurd naar een externe pc en daar ging het wel open.
Opgelost dus.

Het hele wachtwoord verhaal, mbt deze toepassingen, is en was hiermee al een farce...

Kan het niet volgen. Is er dan een verband tussen het doorsturen naar een externe pc en het hulpprogramma DocRecrypt?
Wat is dan het doorsturen naar een externe pc? Is dat een pc in een thuisgroep of iets dergelijks? En heeft dat invloed op de beveiliging van een bestand? Lijkt mij het beste, dat al ik verder nog wat ga oplossen, mensen eerst eens vraag om 25,- euro door te sturen naar mijn pc.:thumb:

This tool allows admins to unprotect or change the password on password protected OOXML Word, Excel and PowerPoint files.
https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=36443

Kan ook in netwerken voor remote decrypten gebruikt worden begreep ik.
Kortom, als het allemaal zo eenvoudig gaat....stelt zo'n ww niks meer voor.
En omdat een pptx, docx, xlsx containers zijn zoals een zip, kun je heel eenvoudig iets vinden dat anders ook werkt.

Kortom, als het allemaal zo eenvoudig gaat....stelt zo'n ww niks meer voor.
Lost Microsoft eindelijk bij hoge uitzondering iets op, is het weer niet goed!:d:d:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan