• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Onjuiste datumnotatie bij gegevens uit ander programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

leeuwin

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2004
Hallo,

Ik weet niet of dit een vraag is voor hier op dit forum, maar ik ga het toch proberen.

Vanuit een ander programma (zeg maar factureerprogramma op basis van SQL-database) wordt een Excel bestand aangemaakt met gegevens.
Binnen het Excel-bestand worden nu bij data met een dag die 12 of lager is de onjuiste datum notatie aangehouden. Met andere andere woorden : bijv. de datum 11 juni 2007 (11-06-2007) wordt in Excel weergegeven als 06-11-2007.

Weet iemand hoe dit eenvoudig is op te lossen ? Of komt dit toch door de export vanuit een ander programma.
Ik voeg ook een voorbeeld bestandje bij want als je kijkt naar de cellen met de onjuiste weergave dan is de celeigenschappen voor datum. Bij de data bijv. 31-05-2007 is de celeigenschappen standaard.:confused:

Bijlagen

vanuit welk programma maak je je excel toepassing, je hebt een probleem met de amerikaande datumnotatie.

Het is geen algemeen bekend programma.
Ik werk bij een autobedrijf, het is een dealermanagementsysteem (DMS-programma).
Het programma heet Wincar en is van Bogaarts Automatisering.
Ze zeggen daar het in een instelling in Excel zit, maar ik weet niet welke.

Hallo Leeuwin,

Plaats de volgende formule in een hulpkolom.

Code:
=SUBSTITUEREN(ALS(LENGTE(C2)=5;TEKST(C2;"MM/DD/JJJJ");C2);"-";"/")

Daarna kan je de originele kolom desnoods overplakken met plakken speciaal.

Joske

:thumb: Bedankt Joske,

Met deze oplossing kan ik weer verder aan de slag.
Super !!!!

Gr. Thea:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan