onleesbare data van schijf af halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Berichten
530
Ik heb een dvd met Fs2004 erop. Nou is het probleem dat bij het installeren hij sommige bestandjes niet kan overschrijven. Wat totaal onzin is. Want er is geen krasje te zien op de disk en ik heb de disk pas 4 keer uit het hoesje gehaald zolang ik heb hem. Best vaag dus. Blijkbaar toch een ***lig fataal krasje.

Nou was ik vroeger in het bezit van een progamma waar ik de naam van kwijt ben. het maakte het mogelijk onleesbare data van de schijf op de computer te zetten. Wat niet altijd gegarandeerd lukt. Want als je je disk gaat schuren dan hout het op een gegeven moment ook op. Maar het progamma was tot zeer veel in staat en ik had veel data ermee kunnen redden die op de originele disk vaak niet meer leesbaar was.

VOlgens mij zijn er meer van dit soort progammas en het doet er mij niet toe of ik dezelfde moet hebben. Maar als iemand zon progammatje heeft en weet waar ik het kan downloaden. Zeg het dan ff.
 
Hoe kun je met dvd schrink dat doen. Ik neem aan dat je dvd shrink bedoelde. Een progamma schrink ken ik niet. Het was trouwens hoe dan ook een ander progamma dat ik bedoelde dat speciaal gemaakt is voor onleesbare data van je schijf af halen.

Maar als het met schrink kan. Kun je dan uitleggen hoe precies. Ik heb dvd shrink wel op me pc staan maar ik gebruik het nooit. Dus geen idee hoe het werkt.
 
ja maare. Ik heb het wel over een spel he. niet over een film. Ik heb het over fs2004. Dan nog heb ik geprobeerd wat de handleiding zei. Ik heb de drive geselecteerd waar de dvd in zat.
de error is:

DVD Shrink has encountered an error and cannot continue.
Failed to open file "D:/VIDEO_TS.IFO"
Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.
 
Nope lukt ook niet. Het lukt in geen enkel geval, Als ik de DVD open met optie open files, Of de map in de DVD, het lukt allebei niet. Ik kon me ook al niet echt voorstellen dat een DVD Film progamma hiertoe instaat was. Maar toch een goed idee.
Als je nog meerdere ideëen hebt voor Shrink dan hoor ik het graag:D
Andere ideeen over andere progammas zijn ook welkom. Trouwens het progamma waar ik het over heb in me topic was trouwens wel specifiek bedoeld voor het backuppen van onleesbare data. Dus mocht dat een goede hint zijn gebruik het dan ff.
 
Laatst bewerkt:
Maak een image met Alcohol 120.

Hiermee de checkbox "Fast Error Correction" uitzetten. Het kan zijn dat het een paar uur duurt voordat je een image hebt.

Ik heb dit een keer gedaan met een DVD die vol zat met krassen. Na 11 uur rammen was hij klaar. Image opnieuw gebrand en Voila...:thumb: Alles prima.

Veel succes
 
Alcohol 120% kost toch geld:eek:
Ik kan wel een beetje met serials klooien en cracken maar dat lukt bij mij ook niet altijd. Verder hoef ik niks illegaals te weten hoor. Maar waar ik meer naartoe wil gaan is of er een gratis versie is van 120% alcohol. Zo niet dan kijk ik wel wat ik kan doen.
 
Alcohol 120 kun je gewoon op hun site downloaden....

Dit is een 'trial' versie die je een aantal dagen kunt gebruiken...
Lang genoeg en als je dan denkt dat het een super programma is (zoals ikzelf) dan koop je het toch..

Als je op nieuwsgroepen zit (via eweka/newsleecher) dan kun je de gehele versie wel downloaden.

Ik heb zelf het motto... als het een goed programma is, dan ben ik bereid om te betalen. Gelukkig is het geen Microsoft en hoef je dus niet een half maandsalaris te betalen.
 
ok, he maare trouwens. Het is gelukt dus harstikke bedankt voor jullie hulp. Ben weel lekker fs2004 aan het spelen:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan