Online Armor blokkeert verwijdering van programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaByter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
nou het eerste probleem met online armor heb ik gevonden.
ik heb een programma geinstalleerd.
ik wilde die weer verwijderen maar dat lukte niet.
uiteindelijk bleek online armor de boel gewoon tegen te houden.
en dus heb ik hem tijdelijk moeten uitschakelen.
ook met het installeren van nieuwe programma's lijkt het er soms op dat hij het niet toe laat.
zelfs bij het openen van sommige programma's.

ik moet online armor soms letterlijk uitschakelen om programma's te kunnen openen/installeren en/of verwijderen

Laatst bewerkt:
MegaByter,

Kijk in Online Armor geschiedenis voor meer informatie.

In het Online Armor taakbalkmenu is een optie 'Bedieningsvenster afsluiten'. Deze optie zal ervoor zorgen dat er geen enkele popup verschijnt en alles waarvoor een popup zou verschijnen gewoon geblokkeerd wordt. Let er dus op dat die optie 'Bedieningsvenster afsluiten' niet is ingeschakeld.

(laten we voor de gemakkelijkheid Online Armor even OA noemen)

ik kan me niet herinneren dat ik die heb ingeschakeld.
maar toch misschien per ongeluk.

moet trouwens zeggen dat OA erg raar deed.
ik wilde programma's verwijderen uit OA maar het leek er wel op alsof OA crashte
ik kon ook geen programma meer selecteren.
dxZP5Ev.png

en zodra ik OA helemaal afsloot en weer opnieuw opstarte verscheen hij niet terug bij systeem pictogramen te verschijnen
jLvf2Xl.png

Laatst bewerkt:
Ik zie in die afbeelding wel een pictogram van OA. Het andere pictogram van OA is voor de firewall status en die wordt niet altijd weergegeven. Ligt aan de instellingen van de pictogrammen in de taakbalk en soms wordt die gewoon niet weergegeven omdat beide pictogrammen van hetzelfde proces afkomstig zijn. Windows heeft daar soms wat moeite mee.

ja die had ik al door :)
voor zover ik zie doet de firewall (het tegenhouden en toelaten van verkeer) het wel goed.
Alleen het blokkeren en/of toelaten van programma's lijkt ie soms niet te willen doen. naja het blokkeren in ieder geval wel...

Laatst bewerkt:
heb hem nu ge-herinstalleerd en hij werkt weer naar behoren.
maar het lijkt mij dat dit niet hoort te gebeuren!

Wat is er te zien in Online Armor > Geschiedenis met betrekking tot die programma's?

er is een hoop geblokkeert.
en dankzij OA ben ik nu ook op de hoogte dat er een spynet op staat die heeft ie ook geblokkeert

Laatst bewerkt:
MegaByter,

Wanneer programma's als vertrouwd programma zijn ingesteld dan wordt daar niets van geblokkeerd en krijg je geen popup te zien voor die programma's.
Programma's die 'onbekend' zijn voor Online Armor, dus niet als vertrouwd ingesteld, zullen popups veroorzaken omdat Online Armor niet weet wat dat programma wel of niet mag doen.

Wanneer ik op mijn systeem bij Online Armor > Programma's, een vinkje zet bij "vertrouwde verbergen" zie ik helemaal geen programma meer in de lijst. Alle programma's op mijn systeem zijn programma's die ik vertrouw. De meeste programma's werden automatisch vertrouwd en een paar moest ik zelf als vertrouwd instellen.

Resultaat is dat ik geen enkele popup van Online Armor zie en er niets wordt geblokkeerd totdat er een nieuw programma wordt geinstalleerd dat niet automatisch wordt vertrouwt. Dan verschijnt er een popup en mag ik kiezen wat te doen.

Kijk in de lijst van Online Armor > Programma's.
Zet een vinkje bij 'vertrouwde verbergen'.
Alle programma's die je nu nog ziet en die ook vertrouwd zijn, moet je instellen als vertrouwd programma. Dan krijg je daar geen vragen meer over.
Twijfel je over een programma, dan kun je via Online Armor meer info vinden over dat programma.

got it :)
hopen dat het nou wel werkt zoals het moet

Ik denk dat het eerder ook al werkte zoals het moet. Maar zonder informatie van de geschiedenis en de status van de programma's programma's kan ik daar verder niets over zeggen.

wil je misschien ook weten hoe mijn instellingen staan?
bij opties

Voor het geval
Algemeen: sshot-1.jpg
Firewall: sshot-1.jpg
en bij de rest van de tabben valt niet veel te zien

Ik zie dat je bij Opties > Firewall het vinkje hebt weggehaald bij 'Vertrouwde programma's automatisch toegang tot internet geven'.
Dan is het wel te verwachten dat veel programma's die wel als vertrouwd zijn ingesteld niet zomaar verbinding kunnen maken.
Mag je zelf weten natuurlijk of je instellingen wijzigt. Maar wanneer je afwijkt van de standaardinstellingen dien je ook te begrijpen welke gevolgen dat zal hebben.

Een ander venster met belangrijke instellingen is Programma's > Opties.

och ik vind het ook wel leuk om even te rommelen met een programma wat mij nog niet bekent is.
zo leer je gewoon het beste dingen.. door het gewoon het te doen.
en problemen kan je altijd wel weer oplossen :)

"'Vertrouwde programma's automatisch toegang tot internet geven'" moet ik dus ingeschakeld hebben?

sshot-1.jpg

Laatst bewerkt:
MegaByter,

Begrijp me aub niet verkeerd. Ik zeg niet welke opties wel of niet moeten worden ingeschakeld of welke opties beter kunnen worden gewijzigd.
Online Armor, en veel andere beveiligingssoftware wordt met bepaalde standaardinstellingen geïnstalleerd die voor de meeste gebruikers ook meteen de beste instellingen zijn.

Wanneer je de standaardinstellingen gaat wijzigen heeft dit altijd gevolgen. Wanneer helemaal dudelijk is wat die gevolgen zijn, en dit ook precies is wat je wilt bereiken door die instellingen te wijzigen, dan is dat natuurlijk prima. Om die reden is het ook mogelijk om heel veel instellingen te wijzigen.
Weet je niet zeker wat de gevolgen zijn, zoek dat dan eerst op voordat je een instelling gaat wijzigen omdat je anders achteraf meestal niet meer weet welke instellingen je allemaal gewijzigd hebt en waarom er opeens iets niet gaat zoals gewenst. Ook zullen sommige instellingen met elkaar in verband staan en heeft de wijziging van een bepaalde instelling direct effect op een andere instelling.

Lees ook even het eerste stukje in de FAQ hier: http://www.online-armor-firewall.nl/faq.html

hm,

ja klopt het zijn de zelfde dacht dat je hem over het hoofd gezien had

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan