Online betaling systeem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

geenID

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2009
Hallo allemaal

ik heb een website waarbij de klant online moet kunnen betalen. Het mag via paypal of via andere betalingsmethodes.
Is het mogenlijk om dit voor elkaar te krijgen zonder het gebruik van betaald software van derden?
Zo ja, kan iemand me uitleggen over hoe zoiets werkt in het kort?

Om via paypal te betalen staat hier het eea uitgelegd. Voor een tutorial hoe paypal te implementeren staat hier een uitleg.

Voor implementatie van ideal, heb je een zakelijke rekening nodig. Weet niet of je daar over beschikt?

Bedankt voor het reageren en de uitleg.

Ik heb even de uitleg over paypal gelezen op de site van paypal zelf, en ik zag wat staan over bijkomende kosten wanneer iemand mij geld betaald.
Ik ben maar een student en heb dus geen zakelijk bedrijf, maar toch wil ik zelfgemaakte programma's gaan verkopen.
Dus ik weet niet precies hoeveel geld paypal vraagt in het totale plaatje, maar het gaat hier maar om kleine betalingen van onder de 100 euro, een paar keer per maand.

Dus voor de duidelijkheid: Ik verkoop programma's, en klanten die zo'n programma willen kopen moeten mij kunnen betalen.

Is paypal hiervoor de oplossing(als het gaat om kleine bedragen)?

Dus voor de duidelijkheid: Ik verkoop programma's, en klanten die zo'n programma willen kopen moeten mij kunnen betalen.

Zoek eerst even uit of je dit belastingtechnisch wel mag zonder een eigen bedrijf te hebben, het zou zonde zijn als je straks een enorme blauwe enveloppe krijgt waarin men er vanuit gaat dat je 20k omzet hebt gedraaid.

Daarnaast maakt het niet uit dat je moet betalen voor de betaling, want dat reken je gewoon door aan de klant.

Daar heb ik nog niet aan gedacht, over belasting enzo, bedankt!