Online betaling systeem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

geenID

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2009
Hallo allemaal

ik heb een website waarbij de klant online moet kunnen betalen. Het mag via paypal of via andere betalingsmethodes.
Is het mogenlijk om dit voor elkaar te krijgen zonder het gebruik van betaald software van derden?
Zo ja, kan iemand me uitleggen over hoe zoiets werkt in het kort?

Om via paypal te betalen staat hier het eea uitgelegd. Voor een tutorial hoe paypal te implementeren staat hier een uitleg.

Voor implementatie van ideal, heb je een zakelijke rekening nodig. Weet niet of je daar over beschikt?

Bedankt voor het reageren en de uitleg.

Ik heb even de uitleg over paypal gelezen op de site van paypal zelf, en ik zag wat staan over bijkomende kosten wanneer iemand mij geld betaald.
Ik ben maar een student en heb dus geen zakelijk bedrijf, maar toch wil ik zelfgemaakte programma's gaan verkopen.
Dus ik weet niet precies hoeveel geld paypal vraagt in het totale plaatje, maar het gaat hier maar om kleine betalingen van onder de 100 euro, een paar keer per maand.

Dus voor de duidelijkheid: Ik verkoop programma's, en klanten die zo'n programma willen kopen moeten mij kunnen betalen.

Is paypal hiervoor de oplossing(als het gaat om kleine bedragen)?

Dus voor de duidelijkheid: Ik verkoop programma's, en klanten die zo'n programma willen kopen moeten mij kunnen betalen.

Zoek eerst even uit of je dit belastingtechnisch wel mag zonder een eigen bedrijf te hebben, het zou zonde zijn als je straks een enorme blauwe enveloppe krijgt waarin men er vanuit gaat dat je 20k omzet hebt gedraaid.

Daarnaast maakt het niet uit dat je moet betalen voor de betaling, want dat reken je gewoon door aan de klant.

Daar heb ik nog niet aan gedacht, over belasting enzo, bedankt!

Ik heb het even uitgezocht en verschillende websites schrijven allemaal dat wanneer je als hobby dingen wilt verkopen online, en wanneer je maar een paar honderd per jaar verdiend, dan ben je officeel geen bedrijf en dus hoef je geen belasting te betalen :D
En inderdaad kan ik de prijs gewoon verder rekenen aan de klant.

Dus ik hoef alleen maar een paypal account te maken en een zogeheten "paypal-button" op mijn website te plaatsen die linkt naar mijn product. Dat is alles om mijn product te kunnen verkopen via paypal?

Ik zou voor de zekerheid ook nog even bellen met de belasting telefoon, dan weet je 100% zeker dat je er geen belasting over moet betalen. Hou tevens ook rekening met het recht op stufi(neem aan dat je die krijgt) als je meer dan een x-bedrag verdiend heb je geen recht meer.

Let er bij Paypal wel op dat ze een fee vragen van een aantal procenten over elk bedrag wat je ontvangt, dit is 3.4% per betaling.

Ik zou voor de zekerheid ook nog even bellen met de belasting telefoon,

+1.

Op websites wordt veel geschreven, en het meeste klopt van geen kant (behalve wat ik schrijf, dat klopt altijd, 100%, want ik weet alles)

Bedankt heren. Ik denk dat bij deze mijn vraag is opgelost. Nogmaals bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan