online CREDITCARD betaling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jananda

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2004
Hallo beste lezer,

Wat is de VEILIGSTE MANIER om online met je creditcard te betalen. Moet je vantevoren bepaalde maatregelen treffen, enz. ?

Groeten (en alvast een Gelukkige Kerst)

Jananda

Ga bij bekende bedrijven. Ga niet bij een of andere site waar ze een reis aanbieden tegen spotprijzen.
Aangezien je meestal geen handtekening of niets moet plaatsen bij het betalen met krediet kaarten kan je bijna altijd je geld gaan terug vorderen als er iets mis is

Ik heb al diverse dingetjes middels m'n creditcard geregeld :
o.a. vliegtickets besteld, printer gekocht en nog wat dingetjes.
Belangrijkste is denk ik wel dat de "ontvanger" behoort tot een "vetrouwd" adres.
Bij vage bedrijven bestellen lijkt mij hinder handig. Veelal wordt ook de mogelijk geboden om onder rembours en / of bij vooruitbetaling middels acceptgiro te betalen. Als je het internetbedrijf niet vertrouwt is dat een te overwegen optie.......

en om heel concreet je vraag te beantwoorden :
nee, je kan m.i. (verder) zelf weinig doen om het veiliger te maken.

aan Lamp en Pasja

Beste Lamp en Pasja,

bedankt voor jullie snelle reaktie.
Ik koop ook alleen bij vertrouwde bedrijven. Het gaat mij meer om, bijv. Kan er spyware op je computer zitten die al je gegevens steelt, e.d.
Ik heb natuurlijk antivirus, firewall, anti spy en anti adware

Daar in principe middels malafide software echt alles mogelijk is, heb je daar natuurlijk wel een "punt".

Als je echter een pc hebt die normaal werkt en je scant regelmatig met Ad-aware en Spybot en daarnaast gebruik je ook nog je antivirusprogje op een verantwoorde manier, dan zou je er heel voorzichtig vanuit mogen gaan dat je systeem schoon is.

100% garantie heb je echter nooit.

aan Pasja

Oke Pasja,

ik weet nu voldoende.
Nogmaals dank en....
Fijne Kerstdagen

Jananda

p.s. Ik beschouw de vraag als beantwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan