online flash op intertoys mini laptop

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zain
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Zain

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2008
Hallo,
Ik heb een laptop bij intertoys gekocht,
De trendtec epc700. Op dit systeem draait linux 2.4OS. Ik wil op mijn laptop graag youtube filmpjes kunnen kijken en online spelletjes kunnen spelen.als ik adobe flash player download op adobe.com geeft hij aan dat mijn besturingssysteem linux x86 is.Ik download hem voor tar.gz. op de site van Adobe staat er bij de instalatie instructies dat ik hem moet uitpakken met tar.gz.Daarna staat er dat ik ./flashplayer-installer moet intypen en dan op enter moet drukken. Als ik dat heb getypt en op enter druk gebeud er helemaal niets.

Wie kan mij helpen?
Groetjes Zain

Ik heb onlangs ook flashplayer op een linux OS geinstalleerd, maar dit deed ik via www.installflashplayer.tk Op de site staan er verder instructies wat te doen.Er staat wel bij dat dit voor xubuntu ubuntu en kubuntu is, maar het is altijd het proberen waard.

Groet.

Flash player op linux 2.4OS

Hallo,
Bedankt voor het reageren op mijn vraag.
Ik heb het geprobeerd maar helaas... Weer niet gelukt. Op dit besturingssysteem is het erg moeilijk om flash player te installeren.
Weet iemand een oplossing?

Groetjes Zain

Het zou handig zijn te weten welke linux distributie je draait. Als het een beetje moderne distro is kan je met
lsb_release -i
de naam van de maker van je linux versie achterhalen

flashplayer

Het enige dat ik weet is dat mijn laptop op linus 2.4OS draait

klopt

Ja,dat klopt,ik heb zelf ook op de site gekeken maar ik heb dit nog niet gezien.
Deze functie wordt dan later na een paar updates pas beschikbaar.

Heel erg bedankt iedereen
Groetjes Zain

't is de processor

De processor in de Trendtac is een mips en die is niet intel-x86 compatibel, waardoor een standaard adobe flash-player nooit en te nimmer installeerbaar is. Je hebt dus een player voor die mips-processor nodig.
Kijk overigens eens hier:
http://trendtac.hyves.nl/?pageid=31UIEVASFPMO80484

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan