online foto album

Status
Niet open voor verdere reacties.

Djeb2000

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2004
Hi All,

Wie kent er een goed programma om een fotoalbum te maken? Geen proggies zoals Magix (wel het zelfde idee..wysiwyg), etc. Het moeten proggies/scripts zijn die je geheel aan kan passen zonder reclames en of beperkte templates.
Denk aan albums die je ziet op party sites, met thumbs die verwijzen naar de foto. Meest voorkomende opties die dan meegeleverd worden zijn dan : slideshow, add comment, send 2 a friend, etc.

Heb al heel wat progs bekeken, maar nog steeds niet de juiste gevonden.
Hope 2 hear u soon...

Peace...

Gebruikte hier vroeger zelf asltijd arles voor, meer info hier

Makkelijk aan te passen en zelf termplates voor te maken !

Photoshop, 2 klikjes en krijgt goed fotoalbum wat zonder reclames pop-ups word gemaakt.

Geplaatst door bultje21
Photoshop, 2 klikjes en krijgt goed fotoalbum wat zonder reclames pop-ups word gemaakt.

Wel een duur pakketje om aan te schaffen als je alleen dit soort dingen wil maken :D

Ik heb heel lang met veel plezier gebruik gemaakt van Express Thumbnail Creator. Je kunt standaard instellingen gebruiken, maar ze ook net zoveel aanpassen als je wilt, ook achteraf nog in je favoriete web-editor.

http://www.neowise.com/etc/

hmm...phtoshop

Geplaatst door bultje21

Photoshop zeg je ?..ik doe grafisch werk met Corel..en iedereen is vol lof over photoshop..daarom is iedereen waarschijnlijk zo bekend met dit fenomeen.
Maar serieus..is het zo gemakkelijk dan met shoppa ?:) ..ik zal eens kijken dan.
Voor de rest wil ik iedereen bedanken voor zijn reacties..een paar kon ik al..en ik ga nu eerst JAlbum maar eens uitproberen.

Mocht ik een sample hebben gemaakt dan zal ik dat met jullie delen..so keep coming back.

Tnx ya'll :thumb:

Coole prog

Oke..tnx voor de tip. Het ziet er goed uit..goede interface..alleen..:( ..ik kom er niet helemaal uit.
Mijn engels is vrij goed, maar sommige dingen begrijp ik niet helemaal.
Dus voor diegenen die hiermee werken..hier volgen mijn vragen.

een project kan ik toch opslaan als ? (dus bijv. Tryout)

ik heb een map gemaakt op mijn site welke benoemd is als album..de verwijzing is dus als volgt : http://www.djeb2000.com/album is dit correct of niet ? want het uploaden werkt namelijk niet, en ik krijg geen voorbeeld.

Kan ik het ook uploaden met frontpage (is voor 90 % mijn editor)
En zoja..wat moet ik dan allemaal uploaden (welke files)
stel ik heb bijv. 4 albums gemaakt..tryout 1,2,3 en 4..ik neem aan dat je dan verwijzingen moet maken naar die albums.

En ouput directory, moet dat altijd deze zijn ? Ik heb namelijk als output geprobeerd om in mijn webs te plaatsen, maar dan laat hij ook geen voorbeeld zien.

In gemakkelijke taal..skins..hoe de hel kan ik die veranderen ? Bijv. een zwarte achtergrond ipv een witte. Met de tijd ga ik aan de slag in corel..maar voor nu moet ik eerst weten over het hoe of wat..want van die tutorial word k niet veel wijzer.

Woei..veel vragen..ik struin heel het forum af, maar ik kan niets vinden op mijn vragen. Uiteraard zal ik er mee blijven "spelen", aldoende leert men. Dus ik wacht eventuele antwoorden af.

Tnx Again:confused:

aanpassingen

Oke..ik ben dus zelf al een stukje verder gekomen..alleen doet de slideshow het niet. Rest me alleen dit nog, en de skin aanpassingen. Ik heb het nu zelf geupload door alles te copy pasten in mijn webs.
hier een voorbeeld (let niet op de pics..haha) : http://www.djeb2000.com/album/index.html
Zoals je kunt zien werkt het niet naar behoren. Ik heb ALLE mappen geupload (inclusief originele foto's) dus het zou moeten werken. Of misschien zijn de verwijzingen niet goed ?

Als ik meerdere albums maak, hoe moet ik deze dan verwijzen en benoemen, want ik kan/mag de index flies toch niet "hernoemen" ?
Nou ja..kijk maar..tips zijn welkom.

C u when I hear u

Geplaatst door Djeb2000

Oke..tnx voor de tip. Het ziet er goed uit..goede interface..alleen..:( ..ik kom er niet helemaal uit.
Mijn engels is vrij goed, maar sommige dingen begrijp ik niet helemaal.
Dus voor diegenen die hiermee werken..hier volgen mijn vragen.

een project kan ik toch opslaan als ? (dus bijv. Tryout)

ik heb een map gemaakt op mijn site welke benoemd is als album..de verwijzing is dus als volgt : http://www.djeb2000.com/album is dit correct of niet ? want het uploaden werkt namelijk niet, en ik krijg geen voorbeeld.

Kan ik het ook uploaden met frontpage (is voor 90 % mijn editor)
En zoja..wat moet ik dan allemaal uploaden (welke files)
stel ik heb bijv. 4 albums gemaakt..tryout 1,2,3 en 4..ik neem aan dat je dan verwijzingen moet maken naar die albums.

En ouput directory, moet dat altijd deze zijn ? Ik heb namelijk als output geprobeerd om in mijn webs te plaatsen, maar dan laat hij ook geen voorbeeld zien.

In gemakkelijke taal..skins..hoe de hel kan ik die veranderen ? Bijv. een zwarte achtergrond ipv een witte. Met de tijd ga ik aan de slag in corel..maar voor nu moet ik eerst weten over het hoe of wat..want van die tutorial word k niet veel wijzer.

Woei..veel vragen..ik struin heel het forum af, maar ik kan niets vinden op mijn vragen. Uiteraard zal ik er mee blijven "spelen", aldoende leert men. Dus ik wacht eventuele antwoorden af.

Tnx Again:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan