Online gamen lukt niet door router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marz75

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jan 2005
Help mij ?? !!

Het probleem is het volgende:
Ik heb sinds kort een tweede computor gekocht en een E-tech rtbr04 router en in principe werkt alles prima; heb op allebei internet en ook een netwerkje tussen beide pc's
Alleen als ik online wil gamen werkt dit in eerste instantie goed maar na een aantal minuten(verschilt per keer) dan loopt het spel vast(kan niet meer spawnen ed) en als ik dan het spel afsluit blijkt dat ook icq en msn weer opnieuw aan het aanmelden zijn(dit gebeurt ook als je langere tijd msn-t). Hierna komt de verbinding weer terug.
Als ik m'n router er tussen uit haal en alleen op het modem draai (speedtouch 510) draait alles weer gewoon zonder problemen.
Ik heb al geprobeerd om alle poorten open te zetten, dit helpt echter niets.
O ja als laatste, ik heb een wanadoo lite adsl abbo en de games die moeten draaien zijn: Joint operation en delta force - black hawk down.

Ik hoop dat er iemand is die weet waar dit aan ligt, ik wordt er zelf een beetje hopeloos van.

Groeten Marz

Laatst bewerkt:
Je hebt 2 routers achter elkaar gezet namelijk de Speedtouch 510 en je E-Tech.

Vraag is alleen waarom ? Een router voor een thuisnetwerk lijkt me voldoende ?! Toch ?

Je zult dus twee keer poorten moeten openen in de Speedtouch en de E-Tech.

Bedankt voor je post ik ben nu wat meer in de juiste richting geduwd en begrijp dat ik een router achter router probleem heb.
Nu heb ik veel gelzen over "spoofing" maar dat wordt voor mij echt 1 groot onbegrijpelijk verhaal.

Dus houd ik 2 optie's over (als ik het goed begrepen heb), de router ruilen voor een switch of een multy ports modem/router(aangezien mijn speedtouch 510 maar 1 aansluiting heeft). Wat is nu het beste en kan ik met zo'n switch gewoon alles tegelijk draaien op 2 pc's?

Laatst bewerkt:
Switch is prima.Kost slechts 20-30 euro of wellicht tweede-hands en dan kun je gewoon onafhankelijk van elkaar met beide computers op internet.

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan