Online gamen: poorten forwarden, modems, routers & firewalls.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dr Zoidberg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 nov 2010
Ik heb een ADSL verbinding. Besturingssysteem Windows 7 Mijn netwerk ziet er als volgt uit:

Modem: ZyXEL P-2602R-D1A (Is ook een router blijkbaar.) Hier zit één aansluiting op dus ik heb hier een router aangesloten (Edimax 6104KP maar dit type staat niet in www.portforward.com).

Op de router zit mijn PC en een Xbox die ik gebruik om bestanden van mijn PC kan afspelen op mijn televisie. Hiervoor heb ik een statisch IP ingesteld voor mijn PC en Xbox.

Firewall van de modem staat aan. Van de router en Windows 7 uit.

Nu wil ik poorten open gooien voor uTorrent en een online game (lord of the rings online).

Nu is mijn vraag: de poorten die ik open in de modem, moet het IP adres worden ingesteld van mijn router of van mijn PC? (De poorten in de router staat op het IP adres van mijn PC.)

En hoe moet ik poorten openen in de firewall van mijn modem? Ik kon er niet uit. Zelfs als ik de firewall tijdelijk uitzet krijg ik geen goede verbinding met de game (login server lijkt het niet te vinden) en uTorrent geeft aan dat de poort niet open is...

Kan iemand mij helpen hiermee?

Conceptueel dezelfde vraag als deze: Maak van de Edimax een draadloos accesspoint/bedrade switch ipv. een draadloze router.

Je hebt dan 1 LAN-netwerk achter de Zyxel (niet 2 zoals nu), en dus hoef je alleen in de Zyxel te portforwarden en firewall aanpassingen te doen.

Succes,

Tijs.

Ja hoor, dat kan gewoon: Na de aanpassingen in de DHCP server configuratie en het LAN ip-adres van de Edimax een van de 4 Ethernet-poorten van de Edimax op de Zyxel aansluiten ipv. de WAN aansluiting van de Edimax.

Natuurlijk houd je dan netto maar 3 Ethernet-poorten over om pc's en laptops aan te verbinden.

Tijs.

Ah gelukkig dat het toch kan. Maar wat moet ik precies veranderen? :o

Laatst bewerkt:
Ipv. ombouwen van de Edimax kun je natuurlijk ook gewoon een 4-poorts, 5-poorts of 8-poorts ethernet switch kopen en díe aansluiten op de Zyxel, als je verder geen belang hebt bij draadloos Internet.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan