Online games haperen om de 30 seconden

Status
Niet open voor verdere reacties.

stephankraak

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2009
Ik heb een weekje geleden windows XP gedag gezegd en windows 7 geïnstalleerd. Toen ik mijn online games hierop wilde spelen had ik last van haperingen en gestotter tijdens de games.

Ik heb vervolgens al mijn schijven geformateerd en windows xp opnieuw geïnstalleerd vanaf de restore functie packard bell. Vervolgens heb ik ALLE nieuwe drivers gedownload, alle (windows) updates gedownload zodat mijn pc in dezelfdse hoedanigheid was als toen ik met deze actie begon. Oftewel alles optimaal up-to-date.

Nu heb ik de spellen en bijbehorende patches en updates geïnstalleerd (battlefield 2 met alle updates t/m 1.5 & pro evolution soccer 10 met update 1.02 + downloadupdate ingame).

Echter als ik beide games online speel krijg ik in PES 2010 én Battlefield 2 om de +/- 30 seconden een onderbreking. Het beeld staat even stil voor 2/3 sec. en vervolgens gaat het spel weer normaal verder. Voorheen had ik hier geen last van en draaide beide spellen als een tierelier. Zelfs met betere beeldkwaliteit en betere resolutie!!

Er zijn 2 elementen die anders zijn t.o.v. de beginsituatie, namelijk. Mijn stuurprogramma van mijn routers en bijbehorende linksys usb-stick (WSUSB54GC) heb ik wel, maar het programma van linksys, welke voorheen de verbinding regelde heb ik iet kunnen vinden. Mijn router maakt nu zonder enige beveiliging (dus geen WEP key oid) verbinding.
Tevens heb ik windowsdefender niet geïnstalleerd. Dit had ik in de beginsituatie wel.

Kan iemand mij tips/tricks en/of duidelijkheid geven over de oplossing van dit vervelende probleem?

mvg,
Stephan:(

Nee, offline nergens last van. Vind het erg vreemd, aangezien ik dezelfde configuratie hanteer als voor mijn enthousiaste uitbarsting...:confused:

Heb jij de firewall al ingesteld? (Dat die de games gewoon doorlaat)

Dan neem ik voor het gemak even aan dat je de standaardfirewall van windows bedoelt? Dan moet ik zeggen 'nee'. Hoe moet ik dit aanpassen?

Overigens heb ik verder geen firewall, internetsecurity of dergelijke processen aan staan, of op mijn pc staan.

Helaas is dat lastig uitleggen als je momenteel geen XP draait.. Toch maar even proberen.

Start -> Config scherm -> Windows Firewall -> Uitzondering toevoegen -> BF2
Zelfde met de rest van de games.

Directx is ook geupdate en al?

Ben je ondertussen dingen aan het downloaden? Dit kan er ook mee te maken hebben.

Ok, dat ga ik straks eens proberen! Alvast dank voor de reacties.

Met mijn beperkte know-how dacht ik dat mijn firewall het gehele onlinespel zou blokkeren wanneer er verbinding met internet zou worden gezocht door BF2...

Wat veroorzaakt overigens deze kleine time-outs?

helaas was dit niet de oplossing... zijn er nog andere of dezelfde wijsheden die de oplossing voor mijn probleem hebben?

probeer jij over wirelless te spelen??

wireless is niet bedoelt voor games ik raad je aan om draad te gebruiken voor games

ik zou ook graag je internet snellheid willen zien

ga even naar speedtest.net en laat je snelheid testen

Ik heb deze games al sinds jaar en dag wireless gespeeld. Ik heb er nooit problemen mee gehad. Dus ik ga er niet vanuit dat dat nu ineens wel een issue zou zijn, toch?

Kan het te maken hebben met mijn onbeveiligde wireless verbinding?

Ik heb namelijk de drivers gedownload en heb verbinding, maar wanneer ik een WEP-key in de router zet, maakt mijn wireless geen verbinding. Ik heb ook niet het standaard linksys programma om verbinding te maken (deze kan ik niet vinden), maar ik maak verbinding met de standaard windows applicatie.

Als het internet niet beveiligd is dan kunnen er meer mensen op en dus gaat het slomer werken. Dus het zou daar aan kunnen zitten. Want misschien surfen je buren er ook wel op.;)

hierbij de resultaten van de test:

Uitvoeren Test Status Resultaat
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 651.0 KByte/sec
(=5208 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 58.6 KByte/sec
(=469 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 1106.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Ping niet mogelijk 0.0 ms

Ik heb deze games al sinds jaar en dag wireless gespeeld. Ik heb er nooit problemen mee gehad. Dus ik ga er niet vanuit dat dat nu ineens wel een issue zou zijn, toch?

Kan het te maken hebben met mijn onbeveiligde wireless verbinding?

Ik heb namelijk de drivers gedownload en heb verbinding, maar wanneer ik een WEP-key in de router zet, maakt mijn wireless geen verbinding. Ik heb ook niet het standaard linksys programma om verbinding te maken (deze kan ik niet vinden), maar ik maak verbinding met de standaard windows applicatie.

dat zal het wel zijn
ik denk dat je tog even een WPA2 TKIP key moet aanmaken dat zijn de wat betere encrypted key's
maar je wireless kaartje moet dit wel aan kunnen

Ik denk ook dat ik het in de richting moet zoeken. zijn de tests overigens wel ok?

Het vervelende is dat wanneer ik mijn verbijnding met een WEP key beveilig en ik voer vervolgens de WEP key in als ik wireless verbinding wil maken, de verbinding niet tot stand komt :confused:.

Ik krijg verder geen meldingen, behalve dat de verbinding beperkte mogelijkheden heeft. Oftewel er is verbinding tot de router, maar niet met internet.... :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan