online LAG na overstappen naar ZIGGO

Status
Niet open voor verdere reacties.

JesseyFranz

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2010
Beste forum leden,

Sinds gisteren zijn we overgestapt naar ZIGGO vanwege die KPN NAT 3 strict zooi. Nu heb ik mooi NAT 2 open bij ZIGGO maar bij het online gamen krijg ik steeds last van lag.

Bij Modern Warfare 2 valt deze lag nog redelijk mee maar het hoort natuurlijk niet. Om de 3 seconde hapert hij even en daarna gaat hij weer verder. Ik heb ook het spel Naruto ultimate ninja storm 2, daarmee kan ik gewoon niet meer online spelen omdat daar de lag niet te harden is. (ook als ik host blijf ik deze lag houden)

Ik maak gebruik van een ubee modem met daarbij een NETGEAR WNR3500v2 router, deze zaten standaard bij het alles in 1 plus pakket van ZIGGO.

Bij de speedtest haal ik wel netjes de 20MB downloadsnelheid en de 4MB uploadsnelheid met daarbij 15ms latency.

Ik dacht er ook nog aan om mischien een nieuwe router te kopen want mischien geeft deze gewoon de lag maar dat weet ik voor de rest ook niet zeker?

Ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen,

met vriendelijke groet

Een link naar een forum wat wellicht je oplossing brengt:

http://ziggo.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=1205

Is dat een zg. "N" router en ontvanger.
Mijn zoon die ook nogal wat spellen speelt, had ook last van "lag" na de overstap naar een duurder abo. plus "N" apparatuur nergens geen last meer van.

Ja het is een "N" router en ontvanger.
Helaas willen mijn ouders niet meer duurder gaan dus die optie valt weg.

Maar wat ik dan raar vind is dat als ik op mijn PC online ga gamen dat hij dan wel lagloos speelt en met mijn PS3 niet.

-EDIT-

De link die je me stuurde vertelt me gewoon om een nieuwe router te halen :P

Dan heb je toch echt niet goed gelezen.

Ik heb dat probleem nog nooit gehad en ik denk te weten waarom.
Dit is wat ik gedaan heb,misschien een tip om uit te proberen:

WAN geheel automatisch laten staan..
LAN IP heb ik veranderd van 192.168.1.1 naar 192.168.123.254 en de DHCP zit dus in de range 192.168.123.1-192.168.123.250 omdat ik het aantal connecties op 249 gezet heb.
Subnetmask staat gewoon op 255.255.255.0
Hiermee voorkom je dat de IP range van modem en router gelijk of in de buurt komt van die van het modem.
Ik ben bang dat dit de reden kan zijn van crashen van de router want je ziet het niet in de adressen,die blijven erin hangen.
Ik weet niet of dit de oplossing is maar ik heb die problemen nooit maar heb die IP adressen eigenlijk al jaren geleden veranderd.
Niet geschoten is altijd mis,en het kan geen kwaad om het zo te laten als er niets verbetert.

Succes ermee allen.........

Dan heb je toch echt niet goed gelezen.

Ik heb dat probleem nog nooit gehad en ik denk te weten waarom.
Dit is wat ik gedaan heb,misschien een tip om uit te proberen:

WAN geheel automatisch laten staan..
LAN IP heb ik veranderd van 192.168.1.1 naar 192.168.123.254 en de DHCP zit dus in de range 192.168.123.1-192.168.123.250 omdat ik het aantal connecties op 249 gezet heb.
Subnetmask staat gewoon op 255.255.255.0
Hiermee voorkom je dat de IP range van modem en router gelijk of in de buurt komt van die van het modem.
Ik ben bang dat dit de reden kan zijn van crashen van de router want je ziet het niet in de adressen,die blijven erin hangen.
Ik weet niet of dit de oplossing is maar ik heb die problemen nooit maar heb die IP adressen eigenlijk al jaren geleden veranderd.
Niet geschoten is altijd mis,en het kan geen kwaad om het zo te laten als er niets verbetert.

Succes ermee allen.........

Ik heb alles ingevuld en de Firewall uitgezet, het is wel wat minder geworden maar nog steeds niet zoals hoe ik het wil ..

ligt het nou aan de router, PS3 of ziggo?

In dat geval zul je je PS3 instellingen eens na moeten lopen.

Hang die eens aan de draad.

In dat geval zul je je PS3 instellingen eens na moeten lopen.

Hang die eens aan de draad.

zal het zometeen even proberen

-EDIT-

aan de draad heb ik geen last van lag, dus het komt gewoon doordat de router zwakke signalen stuurt.
vanavond/morgen gelijk een nieuwe goede router halen!

Ik laat het nog weten of dat wel werkt

-EDIT 2-

Ik heb een nieuwe router gekocht en nu doet online gamen het op mijn PS3 helemaal perfect!
De oude router was dus te zwak om goede signalen naar boven te sturen waar mijn PS3 staat, bedankt voor jullie hulp.

Deze topic mag worden geclosed

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan