• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Online publiceren van filter resultaat uit tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kishapawpad

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2015
Hallo beste allen,

Grotendeels met hulp van Helpmij leden heb ik een erg leuk urenregistratie bestand weten op te zetten die heel makkelijk in gebruik is en voor grote werkverlichting zorgt!

Wat ik nu wil doen, is de gegevens filteren zodat medewerkers hun eigen gewerkte uren in kunnen zien. Zoals de titel al zegt eigenlijk. Hebben jullie misschien suggesties van hoe ik dit het beste doen kan?

Wat ik geprobeerd heb tot nu toe; ik heb een tabel met gewerkte uren van medewerkers per dag. De eerste kolom is de Achternaam van de persoon.

Ten eerste heb ik een apart excel bestand gemaakt, die gewoon de gehele tabel (+duizend extra regels voor toekomstige data) uit het originele bestand overneemt. Die heb ik omgezet naar een tabel, de tabel gefilterd op de juiste achternaam, en het werkblad beveiligd. Dit bestand kan ik nu ergens in de cloud zetten met een wachtwoord of iets dergelijks.

Het euvel van deze methode blijkt dat dit bestand zich niet automatisch update. Ik moet handmatig elke keer op "opnieuw toepassen" klikken. Is dat niet automatisch te doen? Ik heb wel een VBA code gevonden, maar dat werkt dan natuurlijk alleen als het bestand dan in Excel geopend wordt.

Al goed, wellicht zit ik wel verkeerd te denken. Elke suggestie waardeer ik zeer!

PS.: Hierbij toch even een voorbeeldje met wat gegevens in een tabel. Het doel is dus dat Jansen op elk willekeurig moment zijn rijen kan zien.
Bekijk bijlage helpmij voorbeeld.xlsx

Laatst bewerkt:
Zou dit werken bij het openen?
Code in thisworkbook plaatsen.
Code:
 private sub workbook_open()
  activesheet.listobjects(1).autofilter.applyfilter
end sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan