Online Radio Stream

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dragoboss

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2009
Het is misschien een beetje rare vraag... en hij hoort eigenlijk in meerdere/andere secties thuis maar:

Weet iemand of ik op een of andere manier het programma VirtualDJ met een random player op een site kan verbinden om zonder extra kosten ofzo een soort van Radio stream te maken?

Ik heb een tijdje zitten zoeken naar gewone online radio hosts, ik krijg dat soort dingen als:
SHOUTcast.com waarvan ik de helft niet werkend krijg (in winamp) (misschien omdat ik windows 7 heb en zij dat nogniet supporten maarja).
of Listen2myradio.com, maar die heeft weer slechte kwaliteit muziek (soms) en een hele lelijke pagina met veel te veel reclame overall en nergens tussendoor...

Heeft iemand een idee?

Ja
Daar kan ik je mee helpen want ik heb zelf VirtualDJ ook en ik stream ook muziek ;)

Het is simpel. Je maakt met shoutcast een server. Vervolgens ga je bij VirtualDJ naar Broadcast toe. Daar klik je op Config. Daar vind je dan allemaal instellingen. Zoals de server , poort etc.

Dat is het kort samengevat.

Dit is misschien handig : http://winampnederlands.nl/internetradio/uitzenden/

Het virtualDJ gedeelte wil ik je dan wel uitleggen.

VirtualDJ snap ik wel... Ik heb alleen een goede stream nodig...

Even kijken of ik wat met die link van jou kan... Alvast bedankt!

Ik heb nu stream die werkt en alles... alleen is het irritant dat ik alle muziek die ik wil spelen op mijn computer moet hebben.

Opzich gaat dat wel...

Ik denk dat het zo wel gaat... maar andere tips/oplossingen zijn altijd welkom!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan