online reserveringsysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

epbkr

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2007
Ik weet niet goed onder welk kopje mijn vraag hoort, dus ik probeer hem maar hier.

Ik wil voor de yogazaak van mijn vrouw een online reserveringsysteem hebben zodat ze niet elke dag elk moment haar email en telefoon meer hoeft te checken. (win-winsituatie) de kosten van de bestaande systemen verschillen enorm en gaan van 12,95 p/m tot 0,75 per reservering. De systemen die ik heb gezien zijn niet heel indrukwekkend en het lijkt mij daarom de moeite waard zelf eens te gaan zitten voor zo'n systeem, maar daar heb ik een handleiding of bepaalde software voor nodig. Via google kwam ik niet verder met de termen 'zelf online reserveringsysteem maken' of ipv maken 'ontwerpen'.

Heeft iemand een idee hoe ik het best verder kan gaan?

Ik keek eens hier voor je. Klik

Ik heb geen ervaring zelf. Nou ja klik maar eens op de linkjes en je kunt zelf eerst gratis proberen, maar dan heb je reclame. Dat komt niet over bij klanten/gasten.

Succes ermee.

thanks, maar wat ik eigenlijk zoek is iets om zelf in elkaar te zetten.

Dat een systeem er niet indrukwekkend uitziet,
betekent niet dat het simpel in elkaar zit.

Omdat het voor klanten bereikbaar moet zijn
vanuit diverse lokaties en omstandigheden
ligt een web-based applicatie voor de hand.

Je zult sowieso met een database aan de gang moeten
dat vereist algemene dbms kennis
en daarnaast nog gedetailleerde kennis over een specifiek systeem (bijv. MySQL)

Om de techniek van de database en de website met elkaar te laten samenwerken
heb je kennis van PHP nodig (meest gangbare, kan natuurlijk ook andere taal zijn).

Voor een website moet je kennis hebben van HTML/CSS
en voor een beetje klantvriendelijke site komen ook usability en accessibility om de hoek kijken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan