Online spelers

Status
Niet open voor verdere reacties.

mick93

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2010
PHP:
echo "<a onmouseover=\"return overlib('Ready for an OC: $oc<br>Rank: $i->rank<br>Crew: $crew', STICKY, CAPTION, 'User: $i->username', CENTER);\" onmouseout=\"nd();\" href='../profile.php?viewuser=$i->username' style=\"\"> $echo </a> -";

Dit is een stukje uit een script van mij. Het bevat de echo waarop de spelers in de online lijst komen. Als er 5 spelers online zijn, ziet dit als volgt uit:
Speler 1 - Speler 2 - Speler 3 - Speler 4 - Speler 5 -

Achter speler 5 komt ook een streepje, terwijl die bij de laatste speler weggelaten moet worden. Hoe doe ik dit?
Alvast bedankt!

PS: Als er meer code nodig is, vraag het dan maar gewoon!

Er is meer code nodig :P Je toont alleen de output, en die zet inderdaad aan het eind een streepje neer, ongeacht of er wel of niet meer te tonen is.

Laat even de hele loop zien, dan moet het wel op te lossen zijn.

Pffft, wat een bende. Goed... je hebt $num, het aantal rijen. Wat je moet doen is een getal bijhouden die aangeeft hoeveel rijen je al gehad hebt, door iedere keer als de loop begint dat getal met 1 op te hogen.

Dan moet je dat allerlaatste streepje in die echo binnen een if-blok zetten, dat je alleen uitvoert als het aantal rijen dat je gehad hebt niet gelijk is aan het totaal aantal rijen.

En ik zou echt even wat indentatie toepassen, of beter nog de hele boel herschrijven met véel minder queries, want dit is echt rommelig en inefficient zo...

Ik ga het binnenkort (met hulp van goede vriend van me) helemaal herschrijven aangezien ik deze al vele jaren geleden heb gemaakt. Bedankt voor je reactie!

Wegens tijdgebrijk heb ik deze niet kunnen herschrijven, en krijg ook dit probleem niet opgelost. Iemand die nog zin heeft om me - bijna 2 maanden later - te helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan