Online Zip maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antoine27

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2005
Hey,

Ik beheer een website, waarop ook fotogallerijen staan. Nu moet je om die foto's te bekijken telkens klikken om de volgende foto te zien, en voor iemand die die foto's wil downloaden is dat een nogal lastig werkje. Nu vroeg ik mij af of het niet mogelijk is dat ik een knop maak, waarmee er op de server tijdelijk een ZIP bestand gemaakt wordt van de map waar de foto's instaan, die dan gedownload kan worden en die vervolgens weer verdwijnt.
(Ik zou ook telkens een zip kunen maken van de fotomap en die ook uploaden, en er dan een linkje naar maken, maar dan staat alles dubbel op de server.)

jpeg is volgens mij niet veel verder in te pakken.

Maar wat is het probleem ?

Iemand bladerd door jouw fotocollage en kan zelf kiezen welke foto's hij wilt downloaden.
Prima toch ? Dan kan hij zelf dus een keuze maken.

Wat jij wilt is dat hij een hele map foto's download, waarvan hij er misschien maar een paar leuk of interessant vindt.

Zoiets is onnodig dataverkeer en daar zitten we niet op te wachten.

Sommige mensen hebben graag alle foto's van onze activiteiten, en als ze die allemaal een voor een moeten opslaan is dat nogal veel en vervelend werk. Iemand die maar enkele foto's wil kan die nog altijd appart downloaden.

Misschien heb je hier iets aan?

ikzel heb een filehosting service geschreven en ik heb het zo gemaakt dat je kan zippen..

$zip = new ZipArchive;

if ($zip->open("tmp/tmpzip.zip") === TRUE)

{

$zip->addFile("tmp/$filename.tmpfile", $filename);

$zip->addFile("tmp/$filename.tmpfile2", $filename_2);

$zip->addFile("tmp/$filename.tmpfile3", $filename_3);

$zip->addFile("tmp/$filename.tmpfile4", $filename_4);

$zip->close();

}

ik speel een beetje vals ik gebruik een al bestaand leeg zip bestand en voeg dan dingen toe......

ikzel heb een filehosting service geschreven en ik heb het zo gemaakt dat je kan zippen..

$zip = new ZipArchive;

if ($zip->open("tmp/tmpzip.zip") === TRUE)

{

$zip->addFile("tmp/$filename.tmpfile", $filename);

$zip->addFile("tmp/$filename.tmpfile2", $filename_2);

$zip->addFile("tmp/$filename.tmpfile3", $filename_3);

$zip->addFile("tmp/$filename.tmpfile4", $filename_4);

$zip->close();

}

ik speel een beetje vals ik gebruik een al bestaand leeg zip bestand en voeg dan dingen toe......
Dat kan ook, alleen het nadeel is, als bijvoorbeeld 2 mensen 2 verschillende zip files tegelijkertijd willen downloaden, dan heb je met jouw systeem een kans dat ze alle 2 de verkeerde zip file downloaden.

Download PHPMyAdmin, daar zit ook een zip-klasse in. Kopieer dit bestand gewoon en je hebt je eigen zipfile-klasse, werkt prima :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan