• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pats
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Pats

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 nov 2004
Hoi allemaal,

Heeft iemand hier een idee over, aub?
'k Heb Excel sheets online staan, bereikbaar via 'n link op 'n *.htm pagina.
Werkt goed, no prob., maar: als ik mijn offline versie van 'n sheet aanpas en 'm dan upload (waarbij ik de oudere versie overschrijf), verschijnt via de link toch steeds de oudere online versie. Zelfs als ik de sheet (via de link) dan download, download ik ook de oudere versie. Helemaal raar vind ik dat, als ik de online sheet verwijder, de link toch nog blijft werken en dat ie ook dan nog de oudere versie van de sheet oplevert.

Bye & thx.
Pat

Maak je temporary internet files eens leeg.
Het lijkt erop dat je sheet niet opnieuw opgehaald wordt, maar dat de naam herkent wordt en uit de 'cache' (=jouw tijdelijke internet bestanden) opgehaald wordt.

Hey Jan,

Ja, vermoedde ik ook al, maar alles leeggehaald (en niet enkel via die functie in Explorer), maar dat veranderde er niets aan :confused:

Laatst bewerkt:
mmm vaag,

Reageert ie ook zo als je in internet explorer op de functie
verversen of ( F5) drukt ?

mischien een stom antwoord maar als er bij exp.
een instelling verkeerd staat krijg je dit soort dingen

check even het volgende :
in explorer ga je naar extra>> internet opties in het tabblad algemeen ga je naar >> instellingen
en lees de eerste vraag .... kies voor bij elk bezoek aan een pagina of voor automatisch.

hoop dat het werkt anders weet ik het ook niet meer
:confused:

Het lijkt erop dat de lokaties van upload en download verschillen. Controleer eens of de downloadlokatie exact dezelfde is als de uploadlokatie. Misschein wordt er bij je provider redundancy toegepast en worden de gegevens één keer per dag/week ? gesynchroniseert om de snelheid goed te houden?

@ wildboy: kontroleren bij elk bezoek aan een pagina staat ingesteld en neen: vernieuwen verandert niets aan het probleem ...

@ Jan: dit gaat verder dan mijn kennis terzake, maar 't lijkt me 'n interessant gegeven, vermits ik meen op te merken dat het probleem zichzelf idd. 'n dag later vanzelf lijkt op te lossen. Het rare is is misschien dat wijzigingen aan *.htm pagina's of aan *.jpg afbeeldingen wel onmiddelijk zichtbaar zijn. Maar naar aanleiding van je opmerking kwam het nu bij me op van m'n host er 'ns over te contacteren :)

Antwoord van m'n provider: "Dit kan niet anders dan met een of andere cache te maken hebben hoor, wij werken op servers niet met cache dus kan het niet bij ons liggen...
Zit je soms bij Telenet en gebruik je hun proxy server?
Dan is het waarschijnlijk via daar dat je de oude nog binnenhaalt...
Enige optie die dadelijk werkt is natuurlijk de datum mee op te nemen in de excel file
maar dan moet je natuurlijk ook altijd je link aanpassen...."
We zullen dus maar telkens de filenaam veranderen en de link aanpassen: 'k probeerde het en het werkt :)
Dank aan allen die met me meedachten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan