Onlinelijst op forum

Status
Niet open voor verdere reacties.

rgeerolf

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
Hallo, ik ben beheerde van een forum van onze klas. We proberen altijd om te site beter, efficiënter enzo te maken, vaak ook komen de members zelf met ideeën. Nu kwam een member met een vraag/idee, waar ik absoluut geen antwoord op heb.

(Het is wel dialect want zo spreken wij altijd op ons forum, danku voor uw begrip)

wat is nu precies de vraag of bedoeling van die onlinelijst?

is dat niet urks?:P

Dat het handig is om te weten, wie er op dat moment precies online is, want in 15 minuten gebeuren er veel posts, die member geeft ook aan dat het vrij handig zou zijn ..

Het is een Invisionfree forum

heb je eigenlijk wel toegang tot de code dan? op de site van invisionfree zie ik het volgende staan: "2. Can I install modifications to my board?... No you can not. You can however request a feature to be added to all boards."

heb je eigenlijk wel toegang tot de code dan? op de site van invisionfree zie ik het volgende staan: "2. Can I install modifications to my board?... No you can not. You can however request a feature to be added to all boards."

Nja, geen idee, maar zou je het niet anders kunnen oplossen ??
Bv: Als je inlogt dat je automatisch ook ergens anders inlogt (op een andere site eigenlijk, maar je kan op die site niks anders doen) en dat je dan gewoon een linkje zet een zo op die andere site kan zien wie online is.
Ik heb er geen idee van of dit een mogelijkheid is, maar het is maar proberen dat ik doe ..

als je wilt dat je tegelijkertijd ook ergens anders aanmeld, zul je nogsteeds wat in de code moeten veranderen...

maar je kan natuurlijk altijd een andere site maken waar je met iedereen afspreekt dat ze zich online en ofline zet. Maar is het niet gewoon makkelijker dat je met iedereen afspreekt dat de op msn op online staan als ze ook op het forum zijn ofzo, of je kan natuurlijk kijken of je die 15 minuten kan verkorten naar bijvoorbeeld 1 minuut.

als je wilt dat je tegelijkertijd ook ergens anders aanmeld, zul je nogsteeds wat in de code moeten veranderen...

maar je kan natuurlijk altijd een andere site maken waar je met iedereen afspreekt dat ze zich online en ofline zet. Maar is het niet gewoon makkelijker dat je met iedereen afspreekt dat de op msn op online staan als ze ook op het forum zijn ofzo, of je kan natuurlijk kijken of je die 15 minuten kan verkorten naar bijvoorbeeld 1 minuut.

ja, ik vind dat niet om die minut te veranderen ..

ik weet ook niet of het bij Invisionfree kan. Ik ken die functie van phpbb3. Je kan er natuurlijk aan denken om naar phpbb over te stappen, maar dat is natuurlijk een keuze die je zelf zal moeten maken.

als je zoekt naar andere mogelijkheden kan je altijd op google vertrouwen :P

ik weet ook niet of het bij Invisionfree kan. Ik ken die functie van phpbb3. Je kan er natuurlijk aan denken om naar phpbb over te stappen, maar dat is natuurlijk een keuze die je zelf zal moeten maken.

als je zoekt naar andere mogelijkheden kan je altijd op google vertrouwen :P

Is dat een beter Forum ?,

ik werk er zelf mee, en ik vind het een heel compleet forum. Of je het zelf beter vind moet je zelf maar bekijken. Als je tevreden bent met je huidige forum kan je daar gewoon het beste blijven. Maar als je meer wilt kan je rond gaan kijken naar andere.

Een mooie site voor vergelijking is http://opensourcecms.com. Daar kan je heel veel fora (en andere zooi :P) uitproberen.

succes ermee :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan