onmogelijk om harddisk te formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

topiwaki

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mei 2005
hallo,

Graag zou ik m'n harde schijf formateren maar op eender welke manier het lijkt niet te lukken.
Ik heb een pc waar xp op voorgeinstalleerd is maar ik ben domweg mn papieren kwijt geraakt om een recovery te doen. Nu loopt hij heel traag en kan ik bijna niets meer doen, opstarten is al moeilijk...
aangezien er toch niet veel belangrijk opstaat dacht ik dus een format te doen.
Ik las dat je met de cd van xp kon booten en zo een format kon forceren, niet dus...
ik krijg de volgende foutmelding:
not compatible with x64 mode
install a 32 bit x86 operating system
via een opstartdiskette lijkt het ook niet mogelijk om op dos te komen om zo format c: te doen. ofwel krijg ik gewoon een plat streepje ofwel herstart hij...
via en disk met killdisk of maxblast4 blijkt het ook niet te lukken...
wie o wie kan mij helpen, ik ben ten einde raad...

heb het vermoeden dat dat ook niet werkt, ik heb ook zoiets, ik kan ook neit via de CD booten en al die opstart diskettes werken ook niet

Als je HD een "Maxtor" is, kan je "Powermax" downloaden. Een diskette hiermee aanmaken. Power off, diskette plaatsen en power on. Kies dan voor "Low Level" format. Dit zet uw HD terug naar de fabrieksinstellin. Dit kan best een tijd duren.

powermax en madboot geen geluk:(

geeft de foutmelding bij het booten dat hij dos niet kan opstarten...
wat nu gedaan?

opstartdiskettes al geprobeerd voor windows ..

yep...
hetzelfde probleem als met alle disketten (killdisk ,maxblast ,powermax, maadboot). ik geraak niet in dos.

Als het een maxtor schijf is kan je hem testen met powermax weet je meteen of deze kapot is.

dan geeft hij namelijk een diagnose code aan.

als de schijf verder goed is,dan met een opstart diskette van msdos6 alle partities eraf gooien dan opnieuw aanmaken dan moet het lukken.

succes

demy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan