Onmogelijk openen bestanden.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Verry

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2008
Van een vriend hoorde ik dat je spellen-dvd´s e.d. kon downloaden op FTD via Grabit.

Dat heb ik ook gedaan en ik heb een film met hele rare bestandstypen:
Ik heb 28 Bestanden ieder van deze 28 heeft een ander bestandstype namelijk:
Bestand nr 1 heeft bestandstype 001-bestand. Nummer 2 heeft bestandstype 002-bestand.

Ook zitten er nog 9 PAR2 bestanden bij die ik niet kan openen met of WinRar of met PowerISO. Wat kan ik doen om deze bestanden te openen?

QuickPar is een oplossing.

Par bestanden zijn reparatiebestanden. Mocht het bestand beschadigd zijn dan kun je deze met behulp van .par(2) bestanden repareren.

Achter de + in de bestandsnaam staat het aantal blocks dat het par-bestand kan repareren. Hoe meer par-bestanden hoe meer blocks je kunt repareren :)

Maar, wat verklaart die andere vreemde bestanden dan?

Hallo,

Die 28 bestanden op je zo:

Rechtermuisknop op de .001 openen met dan winrar selecteren dan krijg je de winrar scherm dan klik je op uitpakken in een locatie selecteren en alles wordt dan voor je uitgepakt:D

Sorry, ik dacht dat je daar al achter was aangezien je WinRAR noemde :o

.001 etc bestanden zijn archiefbestanden (zoals .zip en .rar) alleen dan opgesplitst.

Je opent de .001 met WinRAR en haalt de bestanden die daar in staan er uit. Vervolgens doet WinRAR de rest voor je. Wanneer hij klaar is met extracten heeft hij alle .xxx bestanden (waarbij xxx voor een getal staat) uitgepakt en kun je ze verwijderen.

Opgelost,

Maar het volgende probleem heeft zich aangeboden ik heb alleen maar geluid geen beeld het is inmiddels een .avi bestand geworden.

Het was een ontbrekende Codec, probleem opgelost dank allen :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan