Onmogelijke C++ opdracht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Newbe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 feb 2006
Ik heb een opdracht voor school gekregen waar ik niet uitkom. Ik heb geen idee hoe ik dit probleem zou moeten aanpakken hoewel ik er lang en veel over nagedacht heb. Ik denk dat als ik eenmaal weet hoe ik het probleem moet aanpakken dat ik het dan kan uitprogrammeren.
De opdracht is:

"Schrijf een functie die een lijste hits terug geeft met als parameters twee strings, de gezochte string en de string waarin gezocht moet worden, en het precieze aantal afwijkingen. Deze functie heeft als definitie:
vector<int> & almostpart(string& seq, string& genseq, int n)
en hij moet als volgt werken:
1. n >= 0, geeft anders een foutmelding.
2. een gat in seq is gedefinieerd als een stukje lengte van 3, dat begint op positie 0, 3, 6, enz.
3. Een hit is gedefinieerd als volgt: seq ligt in genseq, op precies n gaten in de seq na. Merk op dat gaten aaneengesloten kunnen liggen.
4. Een hit wordt gekaraktiseerd door de positie van zijn eerste element (N.B. het is mogelijk dat meerdere hits met dezelfde eerste element bestaan, vooral als seq klein en n vrij groot is.
5. Het resultaat van almostpart is een vector met daarin alle hits afgesloten door -1.
Deze functie moet in de eerste instantie stand-alone geschreven worden in een klein C++-programma waarin hij getest wordt."

Ik hoop dat er iemand is die weet hoe ik dit probleem moet aanpakken.

Newbe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan