Onmogelijke combi in Netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hehe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Berichten
2.109
Hey Luitjes,

Ik weet niet of ik hier goed sta maar ik mis een kopje algemene netwerk vragen vandaar maar ff zo.

Ik wil een nieuw netwerk maken met 4 pc's nl.
host eventueel W98se
client XP pro
client Linux
client eventueel W2000 pro of NT

mbv Router en met kabelinternetdeling en uiteraard bestands en printerdeling

Linux en XP moeten er zeker in kunnen de anderen zijn bespreekbaar om het maar zo te zeggen.

Heeft iemand ervaring met een dergelijke combinatie...???
Alle tips suggesties en alternatieven zijn van harte welkom.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Greetz
H

PS Ik wil niet overal XP op omdat ik er niet kapot van ben...mijn ervaringen liggen goed bij 2000 en 98se maar ik moet een beetje mee met de tijd ivm hulpvragen.
 
Laatst bewerkt:
Zoals jij het schets moet het wel lukken. Ikzelf zou voor 2000 of NT kiezen als host, maar als jij W98 prettiger vindt, moet je dat natuurlijk gewoon doen.

Vergeet niet bij Linux Samba te installeren, anders kun je geen mappen delen voor Windows PC's.
 
Hey Tiborv

Ik denk dat ik als host idd 2000 pro neem, is toch stabieler denk ik .
En bedankt voor de tip van samba had ik nog niet aan gedacht....geld dit ook voor de redhat versie btw?

Greetz
H
 
Hoi Tiborv,

Tja van Samba weet ik niets af...ik heb nu een mandrake 8.1 ,die pc hang ik er met Caldera erop alvast in en dan ga ik dat maar even uitdiepen voordat ik m activeer.

Hardstikke bedankt voor de tip......

Voor de geinteresseerden:
Het wordt de volgende config:

host W2000 pro - P4/1700 Mhz-256mb
client XP pro - Celeron 300 Mhz-128mb
client Linux Caldera - P1/133Mhz-64mb
client W2000 pro - P1/133Mhz-64mb

mbv Edimax 4 poorts Router, kabelinternetdeling en uiteraard bestands en printerdeling en alleen nog uitzoeken of ik een extra hub moet hebben voor de printer.

Linux en XP moeten er zeker in kunnen de anderen zijn bespreekbaar om het maar zo te zeggen.

Als er nog meer mensen zijn met hints en tips zijn die van harte welkom.

Wordt vervolgd.

Greetz
Hehe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan