onmouseover wissel background van een andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doomic

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2007
op mijn site zou ik graag willen dat als ik over een cel in mijn tabel ga dat dan de kleur van een andere cel verandert.
ik zat wat te zoeken op google en kwam dit tegen: this.bgColor='#ff0000'"
dus het lijkt mij dat je ook kan zeggen ipv this een andere cel.
ik neem aan dat je de cellen dan een naam moet geven? name=""? of id=""? wat moet ik gebruiken? en hoe moet ik die mouseoverfunctie vertellen om welke cel het gaat.

dit is wat ik nu heb, alleen verandert dus niet de andere cel hierdoor maar dezelfde.
Code:
<table width="129" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" background="img/achtergrond/menu.bmp">
<tr><td width="4"></td><td align="left" onMouseOver="this.bgColor='#ff0000'"><font size="4">Menu1</font></td><td width="4"></td></tr>
<tr><td width="4"></td><td align="left" onMouseOver="this.bgColor='#ff0000'"><font size="4">Menu2</font></td><td width="4"></td></tr>
</table>

PHP:
<table width="129" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" background="img/achtergrond/menu.bmp">
<tr><td width="4"></td><td align="left" onMouseOver="this.bgColor='#ff0000'"><font size="4">Menu1</font></td><td width="4"></td></tr>
<tr><td width="4"></td><td align="left" onMouseOver="this.bgColor='#ff0000'"><font size="4">Menu2</font></td><td width="4"></td></tr>
<tr><td width="4" id="kleur"></td><td align="left" ><font size="4"><a href="#" onMouseOver="document.getElementById('kleur').style.backgroundColor = 'red';" onMouseOut="document.getElementById('kleur').style.backgroundColor = 'blue';">Menu3 </a></font></td><td width="4"></td></tr>
</table>

Dus je werkt met een "id"

:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan