Onmouseover

Status
Niet open voor verdere reacties.

TravellersLens

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2014
Beste allemaal,

ik ben helemaal nieuw op deze site dus moet nog even mijn weg vinden.

Mijn vraag gaat over de onmouseover functie. Ik heb bijna het hele internet afgezocht, maar ik kom er niet uit.
Ik probeer een onmouseover functie te creëren op mijn site.

Mijn bedoeling is, als ik mijn muis over de kleine foto beweeg, wil ik dat de grote foto wijzigt. En als ik van de kleine foto weer afga, dat die foto blijft staan als grote foto.

Zie mijn pagina in de bijgaande link.
http://www.travellerslens.com/india/test.html

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet Jordi

Dat kan je bijvoorbeeld met Javascript doen door onmouseover="showgroot(1)' in de tag van je eerste kleine foto te zetten en vervolgens showgroot(x) {grotefoto.src = fotolijst[x]} in je script sectie te zetten. Waar fotolijst dan uiteraard een array met de url van je plaatjes is.

Uiteraard moet je het nummer in de tag dan aanpassen voor ieder object.

Als je het ook mooi wil laten in en uitfaden kan je het beste Kineticjs Tween gebruiken. Zie http://www.html5canvastutorials.com...events-tutorials-introduction-with-kineticjs/

Laatst bewerkt:
Ik snap wat je bedoeld, maar eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe je dit moet verwerken.

Zou je voor mij een klein opzetje kunnen/ willen maken?

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de plugins, ziet er erg mooi uit. En ga zeker nog even kijken of daar wat bruikbaars tussen zit.

Ondertussen is het me gelukt, bedankt voor de moeite!

Nee, die vind ik niet mooi. En dat is ook geen onmouseover effect.
Ik doe het lekker op mijn eigen manier. Ook al is dat misschien niet de makkelijkste..... ;)

Dus ik houd me aanbevolen voor suggesties.

Gelijk heb je. Zelf doen is veel leuker :) Heb je aan de vele touch screens gedacht? Die hebben geen mouse-over...

***edit
Samsung is wel met mouse-over bezig op de nieuwe S smartphones (komt nog)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan