Onnodige services?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tolga15

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2006
Hallo leden,

ik had een vraagje over de services die allemaal zijn ingeschakeld, zo staat dat namelijk bij msconfig. Maakt het wat uit als ze allemaal of een gedeelte ervan uitgeschakeld zijn? Je kunt ze uitschakelen maar ik weet niet of dat een slimme optie is.

Met vriendelijke groeten,

Tolga

Als je niet weet waar je mee bezig bent is het geen slimme optie. Services zijn voor diverse dingen nodig, als je niet goed weet welke service waarvoor dient, kan het resulteren in een onstabiel systeem.

Afhankelijk waar de service's voor nodig zijn.
Vergewis je ervan wat je uitschakeld waar ze voor dienen voor je ze uitschakeld.

Wil je ze allemaal uitschakelen? Dat lijkt me niet zo'n goed idee als je dat doet! (hangt ervan af welke services, als het die van bijvoorbeeld je virusscanner is is het geen goed idee. Maar als je bijvoorbeeld geen bluetooth gebruikt, kun je die service gewoon uitzetten (dan werkt je bluetooth gewoon niet meer).) Ik zou er in ieder geval voorzichtig mee zijn. En als je twijfelt, typ de naam van de service in google in, en je krijgt vast wel ergens te zien waar die service voor is...

mr32 :cool:

hmm ok. apache 2.2, bitlocker, bonjour, filezilla dit staat bijvoorbeeld allemaal aan. Ik gebruik het alleen zelden. Is het dan mogelijk om ze uit te schakelen en dan inschakelen als ik ze nodig heb?

ja, als je dat niet teveel moeite kost, is dat geen probleem. Alleen sommige services zijn wat traag met opstarten...

Oke dan. :thumb: Bedankt allemaal voor de reacties. Ik kijk nog even op Google wat al die services inhouden en waar ze voor dienen. :)

Groetjes,

Tolga

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan