onopgeslagen bestand achterhalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fritsflits

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2008
Berichten
82
Hallo mensen,

Ik zit hier echt met een groot probleem.
'k Ben gisterenavond de hele avond bezig geweest met een opdracht voor school. Heb het opgeslagen met Ctrl+S en toen weggeklikt. Er kwam geen melding naar voren met de vraag of ik hem wilde opslaan. Hij zou dus opgeslagen horen te zijn.
Heb hem later nog eens geopend, dacht ik. Weet niet zeker meer..:eek:
Maargoed, computer dus afgesloten en nu weer opgestart.

Kan ik dat hele bestand toch niet meer terugvinden.

Heb al heel wat doorzocht.

Ik weet dus niet of hij wel opgeslagen is. Zo nee:
Is dit te achterhalen wat ik allemaal getypt heb? Programmatje ofzo? (vast niet :confused:)
Wanneer ik het wel opgeslagen heb:
Hoe kan ik zien waar ik mijn laatste dingen heb opgeslagen, aangepast of geopend in word of gewoon op m'n pc?

Hoop dat het iets duidelijk is en dat iemand mij van een hoop werk kan besparen..

M.v.g. Frits :cool:
 
Klik op deze computer met rechtermuis, kies zoeken -> alle bestanden en mappen -> type in het zoekveld: *.doc*
 
Heb hier wel een versie met bijna dezelfde naam maar dat was voordat ik hiermee weer verder ging.

Hij staat er trouwens niet bij als ik op .doc zoek :confused:
 
Als het een MSWordbestand is, wordt er regelmatig een backup van gemaakt. Dit bestand heeft de naam die je het gegeven hebt met een $teken of iets dergelijks. Kijk in MSWordhelp voor het terughalen van dat bestand
Joop
 
MSWordbestand? Is dat 2007?
Wat bedoel je met $teken ingeven?
Ben beetje nub :rolleyes:

Weet misschien iemand waar ik kan zien wat ik gisteren allemaal gedaan heb? Logbestanden?
Waarin ook staat van word enzo?
 
Laatst bewerkt:
De naam die je aam het bestand hebt gegeven voorafgegaan door de volgende 2 tekens: "~$". Zo'n bestand wordt een autoherstelbestand genoemd en wordt in MSWORD al jarenlang als zodanig gebruikt. Standaard wordt er iedere 10 minuten e.d. bestand opgeslagen, dus als je uren bent bezig geweest moet er wel ergens e.d. bestand staan.
Joop
 
Kan helemaal niets vinden op de computer met ~$ :(
Kan toch niets fout aan zijn?

Iemand nog een idee?!
 
Misschien heb je niet het programma MSWord gebruikt of, indien dat wel het geval is, heb je de autoherstelfunctie uitgeschakeld. Ik zou je willen adviseren zelf eens de moeite te nemen om in wordhelp autoherstel op te zoeken en vandaar verder te werken aan een mogelijk herstel van je gegevns.
Joop
 
Bij standaard instellingen bewaard word de laatste 4 documenten om te openen
Ik heb zelf geen 2007, maar staat dat niet rechts in een taakvenster?
Daar zou je bestand mee te openen moeten zijn geweest.
Mogelijk heb je nu al weer te veel documenten geopend.

Wat autoherstel betreft, voor zover ik weet, worden deze documenten gewist zodra een word document goed afgesloten (of opgelagen) wordt.

Verder zou het nog kunnen dat je bestand in een verborgen map is terecht gekomen.
In XP moet je dan naar zoeken in alle bestanden en mappen en dan de geavanceerde opties aanvinken.
Met laatste wijziging kun je het tijdsbestek aangeven, zodat je niet al je .doc's krijgt.
Ook moet je ven bij configuratiiescherm > mapopties > weergave > alle verborgen bestanden en mappen weergeven selcteren (onderaan de scrolllijst)

Vervolgens ga ja na dit alles weer zoeken met *.doc

Voor Vista werkt het weer anders, als dat het geval is, kun je dat posten voor de werkwijze.

Wanneer het zo niet gevonden wordt, betekend dat er een endere extensie is .doc, of dat het bestand niet (meer) bestaat.

Wanneer een document niet opgeslagen is geweest wordt het lastig om terug te halen.

Mogelijk met een undelete programma proberen het autohersteldoc terug te halen.
Dat heeft n.l. bestaan en is weer gewist.

mvg leo
 
Laatst bewerkt:
ziet er naar uit dat dit een afbeelding is van een te herstellen bestand. Als jij dat nou ook krijgt als je Word opstart, kan je dat bestand opslaan.

klik hier voor een nadere verklaring van hoe een en ander werkt.
 
Het bestand wat je links ziet is inderdaad een te herstellen bestand.
Het zou moeten openen als je er in dit venster op dubbelklikt.
Heb je dat al gedaan?
 
Leofact, ben aan het kijken wat jij zij.. maar even tussendoor :

Wanneer ik het bestand open, krijg ik het volgende te zien:
http://img402.imageshack.us/img402/6861/xtremenoodwh7.jpg

Klopt dit? wat moet ik selecteren? :confused:

Het bestand wat je links ziet is inderdaad een te herstellen bestand.
Het zou moeten openen als je er in dit venster op dubbelklikt.
Heb je dat al gedaan?

Tuurlijk, nu ik 4 uur aan het zoeken ben heb ik de meeste dingen gehad :p
Dit is ook het oude bestand, ookal klopt die tijd wel ongeveer.

Ik ga tot 12 uur proberen en daarna maar opnieuw.
 
Laatst bewerkt:
dat dacht ik wel:D
Helaas betekend dat wel dat dit beschadigd is.
Even voor de zekerheid, hoe groot is dit document?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan