onover image

Status
Niet open voor verdere reacties.

Semafoor

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Ik ben bezig om een klein programmatje te schrijven en nu wil ik dat wanneer de gebruiker over een plaatje heen gaat dat er dan een andere afbeelding word weergegeven.
Plaatje dat moet worden weergegeven:
cmd_normaal.gif

plaatkje dat bij over verschijnt ipv plaatje:
cmd_openen.gif

Ho4e moet ik dat doen?

Wanneer je op die "knop drukt" moet cmd openen.. weet iemand ook hoe je dat moet doen?? Met een bat of rechtstreeks en welke code?

Groeten
Stefan

Laatst bewerkt:
Iemand vraagt hier hetzelfde (Engels), en krijgt als antwoord:

Add a Button on to your form. Switch to the code behind view and from the top left combo box choose youur new button from the list. Then click on the combo box on the top right side and select MouseEnter. Upon that click you will be taken to a newly created event procedure for the button called Button1_MouseEnter.

Do the sme for MouseLeave. Then place your code in each for changing the image to your desired one.

Er staat ook al een code bij:

Code:
   1.      Private Sub Button1_MouseEnter(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.MouseEnter
   2.              Button1.Image = Image.FromFile("c:\test.jpg")
   3.          End Sub
   4.       
   5.          Private Sub Button1_MouseLeave(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.MouseLeave
   6.              Button1.Image = Nothing
   7.          End Sub

en als je de afbeelding uit de resources van je programma wilt halen?

Het spijt me, maar zover gaat mijn java kennis niet. :rolleyes: Ik ben daarin ook een beginner. Waarschijnlijk moert je dan de regel
Button1.Image = Image.FromFile("c:\test.jpg")
aanpassen, zodat het iets wordt als Image.FromResource of zo (probeer maar wat dingen), wellicht dat iemand anders dit weet... zo moeilijk kan het toch niet zijn.
Je kunt je vraag ook stellen in de VB forums: http://www.vbforums.com/ :thumb:

Java?? Ik heb het in visual basics gepropt en het werkt gewoon... Zeg je nu dat dat ook kan?
Nja. Ik zal eens kijken of ik he uit de resources kan krijgen en anders moet ik het uit de installatiemap halen.. Dat was toch iets van %instaldir% ??Of ben ik nu in de war met %WINDIR% of %Systemroot%

Btw. Kan je als je daar op klikt ook een extern programma oproepen> Zoals CMD.. Moet dat met shell.execute ??

Groeten
Stefan

Sorry, ik bedoelde VB. Lijkt erop. :)

Iemand heeft hier dezelfde vraag over de cmd, en daar wordt gezegd:
there is this function CMD:

cmd("x:\folder\file.ext")

to run programs

bij x moet je dan je hardeschijfnaam (bijv. 'C') invullen, bij folder de plaats waar het staat (bijv. 'WINDOWS\system32\') en bij file.exe je programma, in dit geval cmd.exe:

cmd("C:\WINDOWS\system32\cmd.exe")

Veel dingen kan je ook gewoon vinden met Google, als je bijvoorbeeld zoekt op "command prompt in VB"

weetik maar dan kon ik het niet goed vinden.. En wanneer er hier mensen zijn die dit toevallig ook zoeken is het wel makkelijk want helpmij.nl staat hoog in google!

En dit werkt btw niet.. Je krijgt dan de melding:
Error 1 Name 'cmd' is not declared. C:\Documents and Settings\Stefan Oomes\Mijn documenten\Visual Studio 2005\Projects\cmt\cmt\Form1.vb 32 9 cmt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan