Onregelmatig geen draadloze internetverbinding meer via Linksys router

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, inderdaad!
Maar misschien ben je dan in het vervolg iets gereserveerder in je schrijven!

Hoi Hans,

Er zijn bij linksys uitgebreide handleidingen ......
Resetten doe je door het kleine 'knopje' aan de achterkant van de router met een puntig voorwerp zo'n 15 seconden ingedrukt te houden, terwijl de stroom er nog op zit.
Nadat je het knopje loslaat herstart de router en zijn alle 'fabrieksinstellingen weer van kracht. Er is een niet beveiligde draadloze verbinding mogelijk met de router.
Na de reset moet je even álles uitzetten: de modem van UPC, de router en de pc en laptop.
Nu eerst de modem aan en even geduld tot deze volledig is opgestart.
Als tweede de router en weer even geduld tot ook deze volledig 'online' is.

De beveiliging van de draadloze verbinding met de router moet weer worden aangepast uiteraard, maar laat het even zo om de verbinding nu 'uit te testen'

Je draadloze verbinding vanuit de laptop zal nu niet meer werken. Ga naar het netwerkcentrum en klik in het linkergedeelte op 'Draadloze netwerken beheren'
Je ziet nu de naam van je draadloze netwerkverbinding
Klik daar eenmaal op (indien nodig) en kies daarboven voor de knop 'Verwijderen'
Na korte tijd zal het netwerkicoon bij de klok laten zien 'Er zijn draadloze netwerken beschikbaar'.
Die van jou heet nu 'Linksys' en daarmee maak je verbinding om uit te testen of hij nu wel goed blijft.

Laatst bewerkt:
Hallo Tee

Hoi Hans,

Er zijn bij linksys uitgebreide handleidingen ......
Resetten doe je door het kleine 'knopje' aan de achterkant van de router met een puntig voorwerp zo'n 15 seconden ingedrukt te houden, terwijl de stroom er nog op zit.
Nadat je het knopje loslaat herstart de router en zijn alle 'fabrieksinstellingen weer van kracht.

Die heb ik inderdaad op de bijgeleverde cd staan en zijn waarschijnlijk ook op internet te vinden. Echter deze begrijp ik niet en ik ben te bang dat als er iets fouts gaat ik dan helemaal geen verbinding meer heb. Misschien is het het beste dat ik maar weer eens Linksys bel die mij dan kan uitleggen hoe ik de draadloze verbinding kan herstellen.

Hoi,

Ja, dat kan je doen. Maar ze zullen je dezelfde 'stappen' laten doen als die ik net aangaf.
Er kan eigenlijk niet zoveel fout gaan en je hebt altijd je bekabelde verbinding via de pc. Want daar is verder geen beveiliging voor nodig.

Hoi Tee,

Dat alles is mij denk ik duidellijk. Als ik het dus goed begrijp dan kan ik alle aansluitingen in de router laten zitten. Als het allemaal werkt dan moet ik uiteindelijk de beveiliging weer instellen. Hoe doe ik dat?
De beveiliging van de draadloze verbinding met de router moet weer worden aangepast uiteraard, maar laat het even zo om de verbinding nu 'uit te testen'

Hans

Hoi,

Ja, je kunt de kabels allemaal laten zitten.
Het instellen van de beveiliging is niet echt moeilijk. Je moet het doen met de pc, omdat die een 'vaste' verbinding met de router heeft.
Maar eerst maar eens 'resetten' in de volgorde zoals ik aangaf.
Je moet even het exacte type van je Linksys-router doorgeven.

Ergens zit een probleem en - gezien je duidelijkheid over wat je al hebt gedaan in je eerste topic - dat zou
- de hardware wel eens kunnen zijn .... dus ofwel de router, ofwel de netwerkkaart
- de instellingen in je router of op de laptop kunnen zijn.

Met het resetten sluit je in elk geval een aantal mogelijke problemen uit ... dus vandaar.

Hoi,

Ja, inderdaad een 'zéér uitgebreide' handleiding.
Als je een reset hebt uitgevoerd zijn er eigenlijk maar een paar zaken die je moet instellen voor je beveiliging:
1. het toegangswachtwoord naar de setup van je router
2. Wijzigen van je SSID
3. Een WPA encryptiesleutel instellen ....

Dus voor het overige heb je die hele handleiding niet echt nodig ......
Mocht je er na die reset helemaal niet uitkomen, dan kan je me altijd bellen .... lossen we het 'online' op.

Hoi Tée,

Ik ga straks proberen de drie noodzakelijke zaken voor de beveiliging bij elkaar te sprokkelen. Dat mag geen probleem zijn. Waarschijnlijk zal ik het vrijdag of daarna gaan proberen. Ik zal je dan via deze site wel laten weten of het gelukt is. Mocht dat niet zo zijn dan zal ik je proberen te bellen. Echter je telefoonnummer heb ik niet, maar dat komt dan wel als ik het nodig mocht hebben. In ieder geval bedankt voor het antwoord.

Gr.
Hans

Van Watchdog kreeg ik de vraag of mijn probleem is opgelost. Dat is nog niet het geval. Waarschijnlijk zal ik het weekend het een en ander gaan uitproberen.

Gr.
Hans

Hoi,

Ja, je zou vandaag toch met mijn 'tips' aan de gang, met de toezegging tot online hulp als je er niet uit komt .... ?!

Beste Tée,

In mijn bericht heb ik gezegd dat ik dat vrijdag of daarna zou doen. Vandaag lukt niet meer en het zal dan waarschijnlijk zondag worden. Ook heb ik nog een vraag. Je hebt mij gezegd dat mijn vaste verbinding behouden blijft. Echter als ik het modem reset zijn dan niet alle verbindingen weg?

Gr.
Hans

Hoi,

Een bekabelde verbinding tussen pc en router is niet afhankelijk van beveiligingen als een 'sleutel' etc.
Dus na de reset heb je in elk geval met de pc weer verbinding met de router, zonder iets te moeten doen met instellingen.
..... en dus een goede mogelijkheid om te zien of je dan ook weer een goede internetverbinding hebt.

Hoi Tée,

Bedankt en waarschijnlijk zal ik je aanstaande zondag laten weten dat naar ik hoop alles gelukt is.

Gr.
Hans

Beste Tée,

Momenteel ga ik beginnen mij verder te verdiepen in het opnieuw instellen van de router. Echter heb ik nog een vraagje. In één van je berichten schreef je dat ik moet beschikken over "1. het toegangswachtwoord naar de setup van je router". Is dat hetzelfde als mijn wachtwoord dat ik gebruik om toegang te krijgen tot de setup site van Linksys (192.168.1.1)? Zie de bijlagen voor hetgeen ik precies bedoel.

Groet
Hans

Bijlagen

• Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    45,1 KB · Weergaven: 38
  • Knipsel2.JPG
    Knipsel2.JPG
    27 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
Beste Tée,

Met LinkSys heb ik vandaag contact gehad en na het een en ander uitgeprobeerd te hebben bleek de router een mankement te vertonen. Daar er nog garantie op is heb ik de router teruggebracht naar de leverancier en een nieuwe gekregen. Uiteindelijk is nu alles geïnstalleerd en werkt het tot nu toe. De tijd zal het leren of mijn problemen veroorzaakt werden door het defecte modem. Bedankt voor je adviezen en je geduld.

Groet
Hans

beste hans

Zou het niet zo zijn dat de router automatisch een nieuw IP adres genereerd. dit komt namelijk heel vaak voor. ik zou voorstellen om jouw lappie een vast IP adres te geven. Mvg complexiglaasje

Laatst bewerkt:
Beste Complexiglaasje,

Bedankt voor je reactie. Met het nieuwe modem is het probleem opgelost.

Groet
Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan