IkHouVanHout
Gebruiker
- Lid geworden
- 7 mei 2011
Tot sinds kort (nou, ja ... eh... een paar maanden) heeft mijn laptop een voor mij gevoel een raar probleem. Tot zover heb ik zowat het complete internet afgezocht om voor dit probleem een oplossing te zoeken. Ook mijn fan al schoongemaakt.
Probleem omschrijving:
Om de paar minuten gaat mijn CPU drastisch omhoog (richting de 80%+) Ik weet dat het in rust tussen de 2 tot 5 % hoort te zijn)). Daarbij hoor je ook een geluid dat er iets harder aan het werk gaat. Dit gebeurt in alle omstandigheden. Tijdens een potje gamen of wanneer er niets op staat. M'n hele computer begint langzaam te werken voor een +- minuut, tijdens een spel gaat mijn "frames per second" ronduit naar de 5.
Hieronder de specificaties van m'n laptop:
Acer Aspire 5520G (pas 2 jaar in bezit.)
- AMD Turion 64x2 dual core mobile technology TL-60 (2.0GHz, 3x 512KB L2 cache)
- Up to 1791 MB NVIDIA GeForce 8600GS TurboCache
- 4GB DDR2
NVIDIA GeForce 8600M GS 512MB
4 GB Ram
Ik hoop dat jullie een enig idee hebben waardoor dit probleem door veroorzaakt wordt en hoe ik het kan gaan verhelpen.
Bij voorbaat dank,
Michael
- Ik weet niet of ik het in de juiste forum heb geplaatst.
Probleem omschrijving:
Om de paar minuten gaat mijn CPU drastisch omhoog (richting de 80%+) Ik weet dat het in rust tussen de 2 tot 5 % hoort te zijn)). Daarbij hoor je ook een geluid dat er iets harder aan het werk gaat. Dit gebeurt in alle omstandigheden. Tijdens een potje gamen of wanneer er niets op staat. M'n hele computer begint langzaam te werken voor een +- minuut, tijdens een spel gaat mijn "frames per second" ronduit naar de 5.
Hieronder de specificaties van m'n laptop:
Acer Aspire 5520G (pas 2 jaar in bezit.)
- AMD Turion 64x2 dual core mobile technology TL-60 (2.0GHz, 3x 512KB L2 cache)
- Up to 1791 MB NVIDIA GeForce 8600GS TurboCache
- 4GB DDR2
NVIDIA GeForce 8600M GS 512MB
4 GB Ram
Ik hoop dat jullie een enig idee hebben waardoor dit probleem door veroorzaakt wordt en hoe ik het kan gaan verhelpen.
Bij voorbaat dank,
Michael
- Ik weet niet of ik het in de juiste forum heb geplaatst.
Laatst bewerkt door een moderator: