Onregelmatige powerloss

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 sep 2003
Hallo Allemaal,

Ik schrijf hier omdat ik een beetje radeloos ben geworden en nog niet direct naar de winkel wil rennen om en dure rekening op te lopen, ik ben ook maar een student ;)

Het gaat om het volgende ik heb een IP4 2,6ghz, 1024 mb 333mhz ram, WD160+80gig, g-force4 TI4800, creative live etc . Een lekker pc'tje vond ik zo toen ik hem inmiddels weer een paar maanden geleden in elkaar zette. Maar nu loopt er iets goed fout.

Op willekeurige momenten en bij willekeurige handelingen (al lijkt het onder spelletjes zoal GTA4-Vice city en E&B sneller te gebeuren dan onder windows) schakelt de pc volledig uit.

Ik heb geen configuratie-, hardware, software wijzigingen aangebracht (behalve het installeren van quick time ;o) En ik heb er nu wel steeds sneller en vaker zon shutdown.

Nu had ik zondag gemerkt dat me cpu volgens de bios nogal warm werdt en kan zorgen voor een safety shutdown. De temperatuur liep met ongeveer 0,5 graden op per seconde. Nu heb ik de kast iets verschoven en lijkt dit geen probleem te zijn (?!?).

Aangezien het van de zomer zo warm was heb ik toen al nieuwe ventilators erbij gezet, 2 kleine voor (zuigen in), 2 middel achter (blazen uit), extra naast me CPU en power cooler. Dus dat ag geen probleem zijn, vanavond eens voor de zekerheid dat hotcpu progje proberen.

Mocht iemand wellicht al eens zoiets meegemaakt hebben en een mogelijke oorzaak/oplossing weten, laat mij dit dan ook aub weten. THANKS! Alle hulp is erg welkom ;)
Greetingxzs,

Jos Dukers

Je geeft zelf al aan van alles te gaan uitproberen.
Heb je er aan gedacht dat mogelijk je voeding het niet trekt.
Wanneer je gamet, dan loopt je temperatuur snel op en zullen je ventilatoren die je erin gebouwd hebt allen stroom of meer stroom gaan trekken.

Succes

Laatst bewerkt:
Ik lees trouwens dat meerder mensen hier een soortgelijk probleem hebben gemeld, das ergens een geruststelling. Ben ik niet alleen hehe...

Metname de melding het gebeurd ineens, dus ook zonder een wijziging in de config. Heeft windows niet toevallig een foute path uitgebracht zoals dat langzaam ladende windows media player 9 en de internet explorer update waardoor je 2de inet venster bleef hangen? LOL

Tja, je moet toch iemand de schuld kunnen geven....
Ik zal vanavond vanaf thuis nog wat meer gegevens over voedig, moederbord en koeling uitzoeken. Nogmaals thanks alvast voor alle mogelijke hulp.

Greetingxzs,

Jos Dukers

Ik ga er vanuit omdat het een nieuwe pc betreft je er windows XP op hebt staan.

Je moet als eerst ervoor zorgen dat windows xp bij een fatale fout de pc niet uitzet/herstart. Dit doe je als volgt: ga naar Start->configuratiescherm->systeem->tabblad gevanceerd->klik op de knop bij de sectie Opstart- en herstelinstellingen (=laatste sectie). Haal het vinkje bij De computer automatisch opnieuw opstarten weg.

Om te kijken in de logboeken wat er aan de hand is doe je het volgende: Start->configuratiescherm->systeembeheer->Logboeken (eventviewer in engels). Bekijk deze logboeken om te zien of er een bepaald iets gaande was op een moment dat de pc uit ging.

Als laatste moet je ervoor zorgen dat je alle nieuwe drivers van je hardware hebt en alle windows-updates van http://windowsupdate.microsoft.com

De groeten,
Mark

Een P4 hoort niet zo warm te worden dat ie meteen zichzelf maar uitschakeld.

Controleer dus of er een goeie koeler op de cpu en deze goed is aangesloten.

Ik lees trouwens dat meerder mensen hier een soortgelijk probleem hebben gemeld, das ergens een geruststelling. Ben ik niet alleen hehe...

AMD's worden zoiezo warmer dan P4's. Ik denk dus dat je de problemen hebt gezien van mensen met een AMD.

Eeej Menskes,

Ja, zal ik jullie maar eens goed laten lachen?
Niet dat ik zooo veel van pc's weet, maar dat ik me cpu met wat lekker gleimiddel moest insmeren was me nog niet bekend. Middels een asus moederbord tool zie ik eindelijk die temperatuur weer eens droppen..
momenteel is ie al van zon 75 naar 41 gedropped....

Voor mensen met zelfde probleem probeer eens wat pasta ;)

Greetingxzs,

Jos

Deze is dus opgelost?

Tip; Gebruik als pasta voor de beste resultaten Arctic Silver 3 of Arctic Ceramique.

Groeten,

Bas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan