Onregelmatige powerloss

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 sep 2003
Hallo Allemaal,

Ik schrijf hier omdat ik een beetje radeloos ben geworden en nog niet direct naar de winkel wil rennen om en dure rekening op te lopen, ik ben ook maar een student ;)

Het gaat om het volgende ik heb een IP4 2,6ghz, 1024 mb 333mhz ram, WD160+80gig, g-force4 TI4800, creative live etc . Een lekker pc'tje vond ik zo toen ik hem inmiddels weer een paar maanden geleden in elkaar zette. Maar nu loopt er iets goed fout.

Op willekeurige momenten en bij willekeurige handelingen (al lijkt het onder spelletjes zoal GTA4-Vice city en E&B sneller te gebeuren dan onder windows) schakelt de pc volledig uit.

Ik heb geen configuratie-, hardware, software wijzigingen aangebracht (behalve het installeren van quick time ;o) En ik heb er nu wel steeds sneller en vaker zon shutdown.

Nu had ik zondag gemerkt dat me cpu volgens de bios nogal warm werdt en kan zorgen voor een safety shutdown. De temperatuur liep met ongeveer 0,5 graden op per seconde. Nu heb ik de kast iets verschoven en lijkt dit geen probleem te zijn (?!?).

Aangezien het van de zomer zo warm was heb ik toen al nieuwe ventilators erbij gezet, 2 kleine voor (zuigen in), 2 middel achter (blazen uit), extra naast me CPU en power cooler. Dus dat ag geen probleem zijn, vanavond eens voor de zekerheid dat hotcpu progje proberen.

Mocht iemand wellicht al eens zoiets meegemaakt hebben en een mogelijke oorzaak/oplossing weten, laat mij dit dan ook aub weten. THANKS! Alle hulp is erg welkom ;)
Greetingxzs,

Jos Dukers

Je geeft zelf al aan van alles te gaan uitproberen.
Heb je er aan gedacht dat mogelijk je voeding het niet trekt.
Wanneer je gamet, dan loopt je temperatuur snel op en zullen je ventilatoren die je erin gebouwd hebt allen stroom of meer stroom gaan trekken.

Succes

Laatst bewerkt: