Onrust na aanpassing voorwaarden @Home...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gezina

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Onrust na aanpassing voorwaarden @Home

@Home heeft zijn voorwaarden aangepast. Zo geeft de kabelaanbieder geen schadevergoeding meer als de klant ten onrechte afgesloten is geweest. Zo is te lezen op webwereld.nl

In vergelijking met de oude voorwaarden is een groot aantal wijzigingen aangebracht door moederbedrijf Essent. Zo is de aankondigingtermijn voor prijsverhogingen verlaagd van vier naar twee weken. Bovendien kan deze alleen op de website van @Home vermeld worden.

Daar waar de abonnee tot op heden binnen tien dagen na prijsverhoging zijn abonnement kon beëindigen, moet deze nu voor de wijzigingsdatum bij @Home zijn aangekomen. Een andere wijziging is dat @Home geen schadevergoeding meer betaalt als de klant ten onrechte wegens vermeend misbruik tijdelijk is afgesloten.

Bij gebruikersverenging Troubles at Home hebben de wijzigingen geleid tot de nodige onrust en irritatie. Met name het feit dat abonnees hun contract niet mogen opzeggen na deze laatste wijziging, zorgt voor kwaad bloed.

Volgens een zegsman gaat het om 'niet noemenswaardige' wijzigingen. Alleen ingrijpende wijzigingen, die zeer nadelig voor de consument uitpakken, geven klanten het recht om op te zeggen, zo stelt de provider in zijn voorwaarden.

@Home staat er om bekend dat hij niet alleen klantonvriendelijk is, maar ook redelijk onbetrouwbaar m.b.t. het nakomen van afspraken. Hier heb ik al meer over gehoord. Boycotten lijkt me de enige oplossing. Uiteindelijk moeten zij leven van de klant en niet andersom.

Geplaatst door blacksheep
@Home staat er om bekend dat hij niet alleen klantonvriendelijk is, maar ook redelijk onbetrouwbaar m.b.t. het nakomen van afspraken. Hier heb ik al meer over gehoord. .....

En ik (en vele anderen met mij) hebben daar een hele andere mening over. Gemaakte afspraken komen ze gewoon na, zijn één van de betrouwbaarste providers als het gaat om 'on-line' zijn. Maar ja, je hoort alleen de klagers, de mensen die geen problemen hebben hoor je niet en die groep is toch zeker veel groter als de 'klagers'.

Bovendien, het is heel normaal dat je moet opzeggen voor een prijsverhoging en niet er na, kijk maar eens in de voorwaarden van de eerste de beste ziekenfonds verzekering.
En ook van b.v. KPN krijg je geen schade vergoeding als je ten onrechte afgesloten bent.
En zo zijn er veel meer voorbeelden te vinden van nog slechtere leveringvoorwaarden/contracten.

En er wordt dan wel vermeld dat je het contract niet op mag zeggen na deze laatste wijziging, maar daar steekt de nederlandse wetgeving een stokje voor, éénzijdige aanpassing van een contract is voor de wet altijd al een reden geweest om contractontbinding toe te staan.

Begrijp me goed, ik vind het ook niet netjes van ze, maar ik vind de reacties behoorlijk overtrokken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan