Onrustige buffer in Nero 6.3.1.26

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lilyohan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 nov 2007
Enige tijd geleden heb ik bij het formatteren van een DVD een vastloper van mijn hele pc gehad, stroom van de pc af was de enige optie.
Na deze vastloper kreeg ik het probleem bij Nero dat de buffer continu van 100 naar 20 terug kruipt en het onderste balkje als een debiel heen en weer springt (ook buffer?).
Het branden duurde standaard 40 minuten voor alle dvd's, ongeacht de snelheid.
Na het opnieuw installeren van XP (had andere problemen) was het probleem verholpen.

Nu heb ik een week later weer een vastloper gehad en weer hetzelfde probleem.
Ik heb reeds:
- Nero opnieuw geinstalleerd (eerst alles schoongeveegd)
- Alle tempfiles verwijderd
- Register geschoond
- Updates opgehaald

Heeft iemand een idee?
XP opnieuw installeren heb ik echt even geen zin in.

Alvast bedankt!

Welkom bij Helpmij.nl

Ik weet niet wat er aan de hand is, maar dat onderste balkje is de totaal gebrandde hoeveelheid gegevens tot op dat moment, dus waarom die heen en weer springt????? Misschien weet iemand anders het. In iedergeval is door mijn antwoord je vraag weer boven aan de lijst gekomen ;)

Ik hoop ook dat iemand anders reageert want branden doe ik niet iedere dag. Eerst, denk ik, over die buffer. De buffer zou niet nodig moeten zijn en kan dus geleidelijk aan leeg lopen, dit gebeurt zeker als de taak er op zit. De voortgangsbalk zal steeds een berekening maken van de grootte van de overgebleven taken. Er kan een onrustig beeld ontstaan als er iets niet klopt. Taken kunnen herhaaldelijk niet worden uitgevoerd of de bestandsgrootte klopt niet. Het vastlopen van de computer wijst op een hardware of schijfprobleem en ik zou geen risico nemen dat je de harde schijf een keer op een fatale manier laat crashen wanneer de stekker er uit doen nog de enige optie is. Dat hardware of schijfprobleem dus eerst oplossen en omdat schijfcontrole de schijf onleesbaar kan maken zou ik zeker backups maken van alles dat je niet kwijt wilt. Controleer de stroomstekkers van de stations en op het moederbord met de spanning er af. Draai schijfcontroles met een oppervlakte scan en defragmenteer de schijf grondig, dus met een computer die opstart in veilige modus zonder virtueel geheugen. Schakel virtueel geheugen daarna weer in. Controleer of de schijf vol is en of je de systeemvereisten voor Nero hebt. Heb je een DVD brander of een zgn combi die alleen CDRoms brand en werkt die verder goed met een ander brand programma? Zo moet er een oorzaak boven komen. Meld je hiervoor, wanneer dat nodig is, bij de hardware afdeling van dit forum maar ik ben wel nieuwsgierig naar hoe dit afloopt. Volgens mij heb je ernstige schijffouten die pas opvallen wanneer je uitgebreide taken of ingewikkelde programma's start.

Ik omschrijf dat van die buffers even opnieuw want dat heb ik volgens mij een beetje vaag gedaan……
De bovenste buffer, de gebruikte leesbuffer, loopt langzaam van 100 terug naar zo’n 20 om vervolgens weer terug naar 100 te schieten.
De onderste, bufferniveau genaamd (naast Toestand Recorder) gedraagt zich echt als een debiel terwijl er geen andere applicaties draaien, zelfs met taakbeheer onnodige applicaties afgesloten.

De harde schijf is net nieuw, ik had hetzelfde probleem ook bij mijn oude harde schijf, dus dat kunnen we dan uitsluiten…….
Ik heb het verhaal van de controles een paar keer moeten lezen maar uiteindelijk is me dat volgens mij gelukt maar heb daar ook geen bijzonderheden kunnen ontdekken dus ik ben er nog niet……..
Apart is gewoon dat ik weet dat als ik XP vanavond weer opnieuw installeer alles weer soepel draait totdat ik weer een vastloper krijg bij één of andere brandopdracht……..

Bijlagen

• buffer.JPG
    buffer.JPG
    58,4 KB · Weergaven: 52
Heb je tijdens het branden niet een hoop andere dingen open staan die veel intern geheugen vreten?

Hoeveel geheugen heb je?

Denk dat dit het probleem is... de buffer kan niet snel genoeg opgebouwd worden, terwijl het schrijven met een x aantal keer gaat.

Probeer eerst je schrijfsnelheid eens wat lager te zetten om te kijken of het daar aan ligt.

P.S: De simulatie uitzetten scheelt je een hoop tijd.

Ook Goretex bedankt voor je reactie, motorrijder? :p

Ik heb 1gb aan intern geheugen en of ik nu veel of weinig apps open heb staan, het maakt allemaal niet uit.
En of ik nou op 4x of op 40x brand, ook dat maakt niet uit, het duurt gewoon 3 kwartier tot een uur voordat een dvd klaar is. Ook de simulatie heb ik uitgeschakeld.

Zoals ik al in mijn eerste post zei, als ik XP er nu weer op zet dan werkt het weer perfect totdat Nero een keer vastloopt en dan heb ik het probleem weer.
Herstelpunt terugzetten en nero opnieuw installeren biedt ook geen solaas.........

Ook Goretex bedankt voor je reactie, motorrijder? :p

Ik heb 1gb aan intern geheugen en of ik nu veel of weinig apps open heb staan, het maakt allemaal niet uit.
En of ik nou op 4x of op 40x brand, ook dat maakt niet uit, het duurt gewoon 3 kwartier tot een uur voordat een dvd klaar is. Ook de simulatie heb ik uitgeschakeld.

Zoals ik al in mijn eerste post zei, als ik XP er nu weer op zet dan werkt het weer perfect totdat Nero een keer vastloopt en dan heb ik het probleem weer.
Herstelpunt terugzetten en nero opnieuw installeren biedt ook geen solaas.........

Ja......... zelfde naam als op MF ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan