Onscherp beeld na installatie Vista Ultimate

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertgeert

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2009
Berichten
16
Hallo

Ik heb zojuist Windows Vista Ultimate geïnstalleerd ( ik had windows Viate Home Edition standaard op mijn nieuwe laptop) maar na installatie is lijkt het wel of mijn beeldscherm veel minder scherp is geworden. Ik kan ook niet veel veranderen alshet gaat op bv mijn beeldscherm resolutie. Geen idee waarom. Ik wilde Ultimate edition installeren zodat ik Mediacenter kon gebruiken maar geen idee ook hoe ik nu weer terug kan gaan naar oer versie van Vista...Wie o wie kan me helpen?
Dank!
Geert
 
Jij gaat je driver voor de videokaart nodig hebben. En ik vermoed dat je inderdaad alle drivers nog nodig gaat hebben. Een herinstallatie terug naar de oer versie (leuk gevonden trouwens) betekend ook weer drivers, dus dat maakt allemaal neit uit.

Wat is het merk en type van je pc?
 
Laatst bewerkt:
eeeh ik kom tot aan de chipset? wat moet ik dan precies doen? Ik heb alle vorige stappen gedaan zoals je zei. Ik zie nu een menu met :
Bios
Bios Utilities
Utilities
Wireless
Others

Waar moet ik beginnen precies ? :)
 
Gemakshalve ben ik alles maar aan het installeren wat in die lijst staat..neem aan dat ik dit goed doe? :)
 
Ik heb die chipset gedownload maar het beeld is nog steeds onscherp...wat nu? :confused:
 
Voor het beeld moet je de videokaart driver installeren.

Kijk eens in apparaatbeheer of je nog vraagtekens hebt staan.
 
Er staat een vraagteken bij "Standaard - VGA grafische adapter" ...ben nu via "stuurpogramma bijwerken" ( via C: schijf) aan het kijken of het op die manier opgelost kan worden......Hopelijk werkt dit :)

G.
 
ik krijg nu de volgende melding: Er is een fout opgetreden tijdens het stuurprogramma te installeren:
NVIDIA GeForce G105M
Kan het apparaat stuurprogramma niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of ontbreekt ( code 39)

oops..wat nu???????
 
Dag Geert,

Heb je de nVidia NB9XGraphics Driver for Vista 32 bit gedownload ?
Probeer deze anders eens als "administrator" te installeren.....
Rechtse muisknop klikken en uitvoeren als administrator.

En wel eerst de driver op je pc opslaan en niet vanaf de download
site laten uitvoeren, zodat je zeker weet dat je hem correct hebt
gedownload en dus geen kans hebt op een corrupt of beschadigd
bestand.

Suuc6

Remy
 
Hpi Remy

ik heb net iets gedownload maar toen kreeg ik te zien dat ik dus NIET de 32 bit versie moet heben maar de 64 bit...alleen heb ik nu geen idee waar ik die nu weer vandaan moet halen...Google-n helpt niet en ik kom echt niet verder nu....Baa;l ervan dat ik Vista Ultimate heb geinstalleerd want laptop deed het altijd prima .....Bizar dat wanneer je een beter pakker installeert je min of meer een 'oudere laptop' terug krijgt..(*&^%$#@
 
Hpi Remy

ik heb net iets gedownload maar toen kreeg ik te zien dat ik dus NIET de 32 bit versie moet heben maar de 64 bit...alleen heb ik nu geen idee waar ik die nu weer vandaan moet halen...Google-n helpt niet en ik kom echt niet verder nu....Baa;l ervan dat ik Vista Ultimate heb geinstalleerd want laptop deed het altijd prima .....Bizar dat wanneer je een beter pakker installeert je min of meer een 'oudere laptop' terug krijgt..(*&^%$#@

Hier heb je de 64-bit versie:
http://support.asus.com/download/download.aspx?model=UX50V&os=25&SLanguage=en-us

Daar kies je VGA...

Je kan misschien opeens alle drivers downloaden...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan