onscherp logo vanuit Publisher

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
L.S.

Ik heb een logo gemaakt in MS Publisher voor mijn site. Via een .png (300 DPI) bestand, uitknippen en verschalen in Gimp, merk ik dat er uiteindelijk geen scherp, professioneel logo overblijft voor op de site, terwijl het wel prima oogt in Publisher. Ook als ik via pdf-Creator het Publisher-bestand in een .png-plaatje draai op 1200 DPI, merk ik dat het toch veel van zijn scherpte verliest. Met name een golflijntje (sinus) wordt onscherp en blokkerig.
Iemand een idee hoe ik dit goed kan krijgen?

Gegroet,
mrt

In Publisher moet je het minstens zo groot maken/tekenen zoals het ook op je website komt te staan en niet achteraf gaan vergroten/verschalen.
Als je het achteraf gaat vergroten/verschalen krijg je altijd met het probleem te maken wat jij beschrijft.
Alleen bij gevectoriseerde formaten kan je wel ongelimiteerd vergroten/verschalen maar dan zal je een programma zoals Adobe Illustrator moeten gebruiken of AutoCAD of iets dergelijks.

Groeten Marcel

oké, gaan we proberen; dank je.

Het is me uiteindelijk gelukt door het logo vanuit Publisher uit te snijden in Gimp en in HTML op maat te maken - perfect resultaat en slechts 70 kB groot.

gegroet,
mrt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan