-Welk modem (merk/type/firmware, utp/usb):
Zyxel P-2602HW-D1A
-Welke provider (en welke abbonnementstype):
telfort internet+bellen 20mb
-Wordt er gebruikt gemaakt van een router o.i.d (merk/type):
zyxel P-2602HW-D1A ?
-Plaatsing splitter, lengte en kwaliteit van de kabels:
Kan het bijna niet aan liggen.
-Statuslampjes (modem en/of router):
DNS valt telkens weg
-Welk besturingssysteem en welke updates:
Win xp / windows vista home basic. (xp op PC en vista op laptop, draadloos)
-Wat is de voorgeschiedenis toen het probleem zich openbaarde (b.v. programma's ge(de)ïnstalleerd, spyware/virus verwijderd):
de pc / laptop stonden op standby modus. ik kwam 's avonds terug toen het zich plots voordeed.
Hallo, ik ben barry vogel en heb sinds kort een probleem met mijn internet.
het begon een paar dagen geleden. het internet heeft het tot nu toe eigenlijk altijd vlekkeloos gedaan. Maar sinds kort valt de DNS erg vaak weg, vaak elke 5 min.
ik heb al nieuwe kabels geprobeerd, maar (zoals ik al vermoedde) ligt het daar niet aan.
ook tussen router en pc zit het in orde, ik heb het probleem tegelijktijdig met de laptop over een draadloos netwerk, en de pc met standaard i-net kabels.
de instellingen v/d router zijn niet gewijzigd, het komt eigenlijk gewoon helemaal uit het niets. ik heb wel wat threads online gevonden over andere mensen met een soortgelijk
probleem, maar nergens een oplossing. helpdesk bellen heeft geen zin, die geven het aan een "zwak signaal" en dus te lange kabel tussen aansluiting en router, of kapotte kabel.
Dus als iemand hier eentueel iets meer over weet, graag
groeten, barry
Zyxel P-2602HW-D1A
-Welke provider (en welke abbonnementstype):
telfort internet+bellen 20mb
-Wordt er gebruikt gemaakt van een router o.i.d (merk/type):
zyxel P-2602HW-D1A ?
-Plaatsing splitter, lengte en kwaliteit van de kabels:
Kan het bijna niet aan liggen.
-Statuslampjes (modem en/of router):
DNS valt telkens weg
-Welk besturingssysteem en welke updates:
Win xp / windows vista home basic. (xp op PC en vista op laptop, draadloos)
-Wat is de voorgeschiedenis toen het probleem zich openbaarde (b.v. programma's ge(de)ïnstalleerd, spyware/virus verwijderd):
de pc / laptop stonden op standby modus. ik kwam 's avonds terug toen het zich plots voordeed.
Hallo, ik ben barry vogel en heb sinds kort een probleem met mijn internet.
het begon een paar dagen geleden. het internet heeft het tot nu toe eigenlijk altijd vlekkeloos gedaan. Maar sinds kort valt de DNS erg vaak weg, vaak elke 5 min.
ik heb al nieuwe kabels geprobeerd, maar (zoals ik al vermoedde) ligt het daar niet aan.
ook tussen router en pc zit het in orde, ik heb het probleem tegelijktijdig met de laptop over een draadloos netwerk, en de pc met standaard i-net kabels.
de instellingen v/d router zijn niet gewijzigd, het komt eigenlijk gewoon helemaal uit het niets. ik heb wel wat threads online gevonden over andere mensen met een soortgelijk
probleem, maar nergens een oplossing. helpdesk bellen heeft geen zin, die geven het aan een "zwak signaal" en dus te lange kabel tussen aansluiting en router, of kapotte kabel.
Dus als iemand hier eentueel iets meer over weet, graag

groeten, barry