onstabiele connectie / DSL

Status
Niet open voor verdere reacties.

rockgod

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2009
-Welk modem (merk/type/firmware, utp/usb):
Zyxel P-2602HW-D1A
-Welke provider (en welke abbonnementstype):
telfort internet+bellen 20mb
-Wordt er gebruikt gemaakt van een router o.i.d (merk/type):
zyxel P-2602HW-D1A ?
-Plaatsing splitter, lengte en kwaliteit van de kabels:
Kan het bijna niet aan liggen.
-Statuslampjes (modem en/of router):
DNS valt telkens weg
-Welk besturingssysteem en welke updates:
Win xp / windows vista home basic. (xp op PC en vista op laptop, draadloos)
-Wat is de voorgeschiedenis toen het probleem zich openbaarde (b.v. programma's ge(de)ïnstalleerd, spyware/virus verwijderd):
de pc / laptop stonden op standby modus. ik kwam 's avonds terug toen het zich plots voordeed.

Hallo, ik ben barry vogel en heb sinds kort een probleem met mijn internet.
het begon een paar dagen geleden. het internet heeft het tot nu toe eigenlijk altijd vlekkeloos gedaan. Maar sinds kort valt de DNS erg vaak weg, vaak elke 5 min.
ik heb al nieuwe kabels geprobeerd, maar (zoals ik al vermoedde) ligt het daar niet aan.
ook tussen router en pc zit het in orde, ik heb het probleem tegelijktijdig met de laptop over een draadloos netwerk, en de pc met standaard i-net kabels.

de instellingen v/d router zijn niet gewijzigd, het komt eigenlijk gewoon helemaal uit het niets. ik heb wel wat threads online gevonden over andere mensen met een soortgelijk
probleem, maar nergens een oplossing. helpdesk bellen heeft geen zin, die geven het aan een "zwak signaal" en dus te lange kabel tussen aansluiting en router, of kapotte kabel.

Dus als iemand hier eentueel iets meer over weet, graag :)
groeten, barry

Hallo,

Ik heb ooit eens gehoord dat iemand de splitter er tussen uit trok, en dat het toen wel goed ging... Ik weet 't ook niet... maar het valt te proberen....

theblindman.

Op welke snelheid traint je modem op dit moment en welke afstand heb je tot de centrale ?
Je kunt even inloggen op je modem en kijken welke noise margins aangegeven worden.

9250 kbps / 1066 kbps,

En hoe kun je de afstand tot de centrale bekijken?
zou ik graag te weten komen :)

Het probleem is (waarschijnlijk) opgelost, er wordt een nieuwe router gestuurd.

ik zit waarschijnlijk op ongeveer 500m tot 1 km afstand van de centrale.
het internet deed het weer na behoren, zo'n 2 dagen voordat ik de nieuwe router binnenkreeg.
echter, vooralsnog voor de zekerheid de nieuwe router maar gelijk aangesloten. nu, een week later, beginnen precies dezelfde problemen weer.

Kijk eens even wat de cpu belasting in je modem is en welke noise margin waarden er in staan.Persoonlijk denk ik dat je veel verder van de centrale afzit wat dit zijn hemelsbreed afstanden en in de praktijk loppt het vaak heel anders.Laat je provider ook eens een viertelmeting doen.

cpu belasting zit ongeveer rond de 6/7%, lijkt stabiel te zijn.
memory usage 34%

wat zijn de "noise margin waarden"?

op dit moment werkt het internet 3 van de 4 dagen gewoon perfect, om dan de 4e dag voor een paar uur weer kuren te hebben.

Even inloggen op je Zyxel en de waarden uitlezen bij een van de optie's.(ken het modem niet uit mijn hoofd)

ik zie nergens iets wat hier enigszins op lijkt.
maar het probleem lijkt tot zover opgelost te zijn..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan